| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Uzaktan Öğretim) | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:15.04.2025 15:07:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | ISY-106 | Yönetim ve Organizasyon | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör Kemal Gülay | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında gerekli yönetim ve organizasyon bilgisine sahip olarak, sağlık kurumlarında uygulanan güncel yönetim süreçlerini takip edebilecek beceri ve yetkinlikleri geliştirmek. | Dersin İçeriği | "Sağlık kurumlarında görev alacak tıbbi sekreterlerin, etkili yönetim süreçlerine uyum sağlayabilmeleri amacıyla; başarılı bir yöneticide bulunması gereken özellikleri tanımaları ve bu özellikleri geliştirme yollarını öğrenmeleri, etkili iletişim kurma becerilerini kazanmaları, sağlık organizasyonlarında ortaya çıkabilecek çatışmaları ve bu çatışmaların yönetimini kavramaları, farklı yönetici stillerini tanımaları, yöneticilikte motivasyonun önemini anlamaları, yönetim biliminin tanımı, tarihçesi ve gelişimini öğrenmeleri, ayrıca yönetim süreçlerini teorik ve pratik düzeyde değerlendirebilecek bilgi ve donanıma sahip olmaları hedeflenmektedir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.04.2025 16:11:00) | | Klasik, neoklasik ve modern yönetim kuramlarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilir, bu kuramların güçlü ve zayıf yönlerini sorgulayarak sağlık kurumlarındaki uygulanabilirliğini değerlendirebilir. | | Günümüz çalışma hayatında yönetime ilişkin ortaya çıkan değişimleri tarihsel gelişim süreciyle ilişkilendirebilir, bu değişimlerin nedenlerini analiz edebilir ve sağlık kurumlarındaki yansımalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | | Farklı yönetim yaklaşımlarının ortaya çıkışında siyasi, ekonomik ve toplumsal yapıların etkisini analiz edebilir; bu yaklaşımların sağlık kurumları gibi örgütlerdeki uygulamalarını bağlamsal olarak değerlendirebilir. | | Planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetim gibi temel yönetsel süreçleri kavrayarak, bu süreçlerin sağlık kurumlarındaki işleyişini analiz edebilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | | Güncel toplumsal ve sektörel gelişmeleri yönetsel perspektiften değerlendirebilir, bu olaylara yönelik çözüm önerileri geliştirerek sağlık kurumları bağlamında yorumlayabilir. |
| | | |
|
| |