| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:27.09.2024 14:24:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | MTB-009 | Diferansiyel Denklemler | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Temel Bilimler Bölümü Öğretim Üyeleri | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Diferansiyel Denklemler dersinin amacı, öğrencilere diferansiyel denklemlerin temel kavramlarını, çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarındaki yerini öğretmektir. Bu ders, öğrencilerin başlangıç ve sınır değer problemlerini çözme becerilerini geliştirir ve birinci ile yüksek mertebeden diferansiyel denklemlerin çözüm tekniklerini anlamalarını sağlar. | Dersin İçeriği | Diferansiyel Denklemler dersi, diferansiyel denklemlerin tanıtımı, temel kavramları ve mühendislikteki kullanım alanlarını kapsar. Ders içeriğinde, birinci mertebeden adi diferansiyel denklemler, homojen ve homojen olmayan denklemler, Bernoulli ve Riccati denklemleri gibi özel tipler ve ikinci mertebeden lineer denklemlerin çözüm yöntemleri yer alır. Ayrıca, Cauchy-Euler ve Legendre denklemleri gibi daha ileri seviye konular da işlenir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Program Dersi | 30 | Matematik ve temel bilimler | 100 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:01.10.2024 12:05:00) | | Matematiksel Modelleme: Öğrenciler, diferansiyel denklemleri kullanarak fiziksel ve mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturmayı öğrenirler. | | Çözüm Teknikleri: Öğrenciler, birinci ve ikinci dereceden diferansiyel denklemleri çözmek için gerekli teknikleri öğrenir ve uygularlar. | | Mühendislik Uygulamaları: Öğrenciler, diferansiyel denklemlerin elektrik devreleri ve mekanik sistemler gibi mühendislik alanlarındaki uygulamalarını kavrarlar. | | Analitik Düşünme: Öğrenciler, diferansiyel denklemlerle ilgili problemleri analitik bir yaklaşımla çözme yeteneği geliştirirler. | | Yüksek Dereceli Denklemler: Öğrenciler, ikinci ve daha yüksek mertebeden diferansiyel denklemleri çözme becerisi kazanır ve bunların uygulamalarını anlarlar. |
| | | |
|
| |