| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:25.09.2024 16:59:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | EEM-209 | Sayısal Sistemler | 4,0 | 3,5 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof.Dr.Abdülkadir ÇAKIR | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Öğrencilerin; Analog ve Sayısal Kavramlar, Analog ve Sayısal sinyaller, Analog ve Sayısal sistemler ve Analog ve Sayısal ölçü aletleri, sayı sistemleri (binary, octal, decimal ve hexadecimal) ve birbirlerine dönüşümleri, tümleyen aritmetiği, kodlama ve kodlar, olasılık ve doğruluk tablosu, Evrensel mantık kapıları (VE, VEYA, DEĞİL, TAMPON, VE DEĞİL, VEYA DEĞİL, ÖZEL VEYA, ÖZEL VEYA DEĞİL) sembolleri, doğruluk tabloları, çıkış ifadeleri. Boolean matematiği ve lojik ifadelen boolean matematiği kuralları ile sadeleştirilmesi, lojik ifadeye karşılık gelen lojik devre çizimi ve lojik devreden lojik ifadenin çıkartılması, lojik devrenin sadece NAND veya sadece NOR kapıları ile çizimi, karnaugh haritaları, birleşik mantık devrelerinin analizi ve tasarımı, birleşimsel devrelerin minimizasyonu, kodlayıcı ve kod çözücüler, kod dönüştürücüler, aritmetik işlem devreleri (toplayıcılar, çıkarıcılar, çarpıcılar), çoklayıcı ve azlayıcılar hakkında bilgi sahibi olmalarını, konularla ilgili deneyleri yapmalarını sağlayarak sayısal elektronik alt yapılarını oluşturmak ve deneyimlerini artırmaktır. | Dersin İçeriği | Analog ve Sayısal Kavramlar, Analog ve Sayısal sinyaller, Analog ve Sayısal sistemler ve Analog ve Sayısal ölçü aletleri, sayı sistemleri (binary, octal, decimal ve hexadecimal) ve birbirlerine dönüşümleri, tümleyen aritmetiği, kodlama ve kodlar, olasılık ve doğruluk tablosu, Evrensel mantık kapıları (VE, VEYA, DEĞİL, TAMPON, VE DEĞİL, VEYA DEĞİL, ÖZEL VEYA, ÖZEL VEYA DEĞİL) sembolleri, doğruluk tabloları, çıkış ifadeleri. Boolean matematiği ve lojik ifadelen boolean matematiği kuralları ile sadeleştirilmesi, lojik ifadeye karşılık gelen lojik devre çizimi ve lojik devreden lojik ifadenin çıkartılması, lojik devrenin sadece NAND veya sadece NOR kapıları ile çizimi, karnaugh haritaları, birleşik mantık devrelerinin analizi ve tasarımı, birleşimsel devrelerin minimizasyonu, kodlayıcı ve kod çözücüler, kod dönüştürücüler, aritmetik işlem devreleri (toplayıcılar, çıkarıcılar, çarpıcılar), çoklayıcı ve azlayıcılar, tablo yöntemi. Konularla ilgili deneyler. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 90 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.02.2023 14:35:00) | | Analog ve Sayısal kavramlarını anlama, farklarını kavrama, | | Sayı sistemlerini anlayarak, sayı sistemlerinin birbirine dönüşümlerini yapabilme | | Kodlama ile ilgili kavramları ve kodlama çeşitlerini anlayarak, kodlamalar arasındaki dönüşümleri yapabilme | | Boolean matematiği prensiplerini öğrenerek, Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilme | | Lojik kapıları, işlevlerini, kullanımlarını anlama, birlikte kullanılabilmelerini kavrama, | | Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapabilme, | | Lojik entegrelerin karakteristiklerini anlama, lojik entegreleri parametreleri kullanarak değerlendirebilme, sayısal göstergeleri kullanabilme, | | Bileşik devreleri tasarlayabilme, | | Kodlama ve Kod çözücü ile ilgili devreleri tasarlama ve uygulayabilme, | | Çoklayıcı ve Azlayıcı devrelerin kullanılma şekillerini ve kullanılma yerlerini açıklayabilme, uygulamalarını anlayabilme, |
| | | |
|
| |