of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Ziraat Fakültesi Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:18.01.2023 02:16:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
YTM-319
Tarım Makinaları İşletmeciliği
3,0
3,0
4,0
5. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Doç. Dr. Osman GÖKDOĞAN
Dersin Yardımcıları
-
Ofis Yeri
Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği Bölümü
E-Posta
osmangokdogan@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
-
İş Telefonu
02462146609
Dersin Amacı/Hedefleri
Tarım işletmesi için makine gereksiniminin belirlenmesini ve makinelerin işletmedeki kullanım planlamasını kapsamaktadır.
Dersin İçeriği
Tarım Makinelerinde İş Başarısı, Tarım Traktörlerinde Güç Kavramı, Makine Giderleri, Çalışılabilirlik Ve Çalışılabilir Günler, Makine Seçimi, Makine Yenileme, Makine Edinme Ve Kullanma Yöntemleri.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Program Dersi
0
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:18.01.2023 20:51:00)
DK1
Tarım makinelerinde iş başarısı, güç gereksinimi ve maliyet hesaplamaları, tarım makineleri seçimi ve planlaması, makine edinme yöntemleri ile makine yenileme konularının öğrenimini sağlar.
DK2
İşletmeye makine gerekli midir sorusunun cevabını verir.
DK3
İşletmeye gerekli olan makinelerin cevabını verir.
DK4
Makineler kaç adet olmalı sorusunun cevabını verir.
DK5
Makinelerin gücü, boyutları veya kapasiteleri ne olmalı sorusunun cevabını verir.
DK6
Makineler işletmede nasıl kullanılmalı sorusunun cevabını verir.
DK7
Makinelerin yenilenme süreleri ne olmalı sorusunun cevabını verir.
DK8
Makineler satın mı alınmalı, yoksa kiralanmalı sorusunun cevabını verir.