| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Biyoteknoloji | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.02.2023 15:42:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | YBT-412 | Moleküler Bitki Islahı | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 8. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Prof. Dr. Mehtap ŞAHİN ÇEVİK | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | 339 | E-Posta | mehtapcevik@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 2462146335 | Dersin Amacı/Hedefleri | Uzun bir zaman gerektiren bitki ıslahı sürecini kısaltmak amacıyla uygulanabilecek moleküler tekniklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. | Dersin İçeriği | Bitki Islahının ve Moleküler Bitki Islahının Tarihçesi, Bitki Islahında ve Moleküler Bitki Islahında Önemli Olan Genetik Terimler, Morfolojik, Biyokimyasal ve DNA Markörleri, Genetik Markörlerle İlgili Önemli Kriterler, Genetik Markörlerin Kullanım Alanları, Genetik, QTL, Sitogenetik ve Fizyolojik Haritaların Geliştirilmesi, DNA Markörlerinin Bitki Islahı Sürecinde Kullanılması | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Program Dersi | 100 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.04.2024 16:14:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. | | Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. |
| | | |
|
| |