| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Biyoteknoloji | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 18:58:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | YBT-311 | Mikrobiyal Fizyoloji ve Metabolizma | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Mikroorganizmaların yapısının anlaşılması amaçlanmaktadır | Dersin İçeriği | Mikrobiyolojinin temel prensipleri, bakterilerin hücre yapısı, sporları, gelişmesi ve gelişmeye etki eden faktörler, aerobik ve anaerobik oksidasyon, enerji oluşturma prosesleri, enerji kaynakları, DNA-RNA ve proteinlerin sentezi, mikrobiyal genetik mutantların seçim yöntemleri ve prokaryotlarda genetik materyalin transferi, fermantasyon, fotosentez ve fotosentetik fosforilasyon, enzim aktivitesinin ve sentezinin düzenlenmesi, mikrobiyal metabolizmanın tanımı ve esasları, karbohidrat, yağ ve protein metabolizması, azotlu bileşiklerin metabolizması, enerji metabolizması, mikrobiyal metabolizmanın primer ve sekonder metabolitleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 100 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 100 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 100 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:19.01.2023 19:02:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. | | Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. | | Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. | | Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. | | Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | | Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. |
| | | |
|
| |