| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Biyoteknoloji | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:10.03.2023 12:21:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | YBT-302 | Moleküler Laboratuvar Teknikleri II | 4,0 | 3,0 | 5,0 | 6. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | TBT Bölüm Öğretim Üyeleri | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Moleküler biyolojik yöntemler, laboratuvarlar bilgisi ve farklı analiz yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu derste öğrencilerin, laboratuvarlarda kullanılan moleküler biyolojik yöntemlerin çalışma prensiplerini öğrenmesi amaçlanmaktadır. | Dersin İçeriği | Moleküler biyoloji laboratuvarlarının işleyişini, korunma kurallarını, kullanılan cihaz ve malzemeleri tanımlayabilecektir. DNA ve RNA izolasyon yöntemlerini açıklayabilecektir. Polimeraz zincir tepkimesinin (PZT) temel prensibini tanımlayabilecek ve güncel PZT türlerinin kullanım amaçlarını karşılaştırabilecektir. Agaroz jel elektroforezinin uygulama basamaklarını ve karşılaşılan problemleri açıklayabilecektir. Restriksiyon enzimlerinin uygulama alanlarını, DNA dizi analizi yöntemlerini ve analiz sonuçlarını tartışabilecektir. Blotlama yöntemlerini karşılaştırabilecektir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 100 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 100 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 100 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:19.01.2023 19:21:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. | | Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. | | Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. | | Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. | | Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | | Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. |
| | | |
|
| |