| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Biyoteknoloji | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:13.01.2023 14:51:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | YBT-203 | Biyoistatistik | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç.Dr. Özgür KOŞKAN | Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Malik ERGİN | Ofis Yeri | ZİRAAT FAKÜLTESİ 257 NUMARALI ODA | E-Posta | ozgurkoskan@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 08:00 - 17:00 | İş Telefonu | 0246 214 6349 | Dersin Amacı/Hedefleri | Biyolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve hipotez kontrolü ile karara varılmasını öğretmek ve öğrencileri çalışma sonuçlarının yorumlarını bu esasa göre yapabilir duruma getirmek. Yani dolayısıyla da bilimsel bir denemenin kurulumundan, sonuçlandırılmasına ve sonuçların yorumlanmasına her aşamasını yapabilmeyi sağlamak. | Dersin İçeriği | İstatistik terimlerin tanımları,verilerin toplanması, özetlenmesi, dağılımlar,özelliklerin birbirleriyle olan ilişkileri,hipotez kontrolleri, güven aralığı ve varyans analiz tekniğini kapsamaktadır. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 100 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 50 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 30 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 30 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 23:54:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. | | Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. | | Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. | | Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. | | Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | | Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. | | Istatistik okur yazarlik |
| | | |
|
| |