of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:07.03.2023 17:29:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
YKT-454
Mezuniyet Tez Çalışması II
0,0
1,0
2,0
8. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı/Hedefleri
Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilecektir.
Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir.
Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirebilecektir.
Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayabilecektir.
Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir.
Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilecektir.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Program Dersi
100
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
100
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
100
Aktarılabilir Beceri Dersi
100
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.04.2025 13:01:00)
DK1
Bilimin yapısı ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
DK2
Bilimsel araştırmanın basamakları arasındaki ilişkiyi analiz eder.
DK3
Araştırma makalesini okumayı öğrenir.
DK4
Araştırma önerisi hazırlar.
DK5
Araştırma kültürü oluşturarak bilimsel bilgiye karşı olumlu tutum geliştirir.