| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:07.03.2023 17:07:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | YKT-354 | Mesleki Uygulama II | 2,0 | 1,0 | 2,0 | 6. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Bölümümüz yaklaşık 15 yıllık bir süre boyunca Süleyman Demirel Üniversitesi, Ziraat Fakültesi bünyesinde eğitim faaliyetleri vermiş ve bu süreçte geleneksel ziraat eğitim formasyonunu takip etmiştir. 2018 yılında Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi kurulmuş ve Ziraat Fakültesi bu üniversiteye bağlanmıştır. Ülke genelinde geleneksel ziraat eğitimine olan ilginin azalması, yeni bir üniversite ve yeni bir fakülte olarak yapısal değişiklik başlatılmıştır. Bu kapsamda Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü de geleneksel ziraat eğitimi dışına çıkan bir anlayışı kabul etmiş, üniversitenin oluşturduğu vizyona uygun olarak uygulamaya yönelik, sektörle etkileşimi öngören ve teknolojinin tarımsal uygulamalara aktarılabileceği bir yapılanmaya gitmiştir. Bu değişikliğin tarımsal eğitimde Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü için bir fırsat oluşturacağı kanaati doğmuştur. Ayrıca bilgi üretmek, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme sorunlarının çözümünü sağlamak,öğrencilerin konusunda örnek ve iş hayatında aranılan kişiler olmasını sağlamak,Ülkemizin ihtiyaçlarına göre bilimsel çalışmalarda bulunmak bölümümüzün vizyonları içerisindedir. | Dersin İçeriği | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü, doğal kaynaklarının ve çevrenin korunması, sürdürülebilir kullanımının sağlanması ile bitkisel üretimin artırılması ve verimlilik sorunlarının çözümü amacıyla gerekli çağdaş bilgi ve deneyimle donanmış, sorunun tespitine ve çözümüne yönelik düşünce ve yeteneğe sahip, ülkesini ve ulusunu seven niteliklerde öğrenci yetiştirmeyi, yöresel, ülkesel ve uluslararası sorunlara çağdaş ve uluslararası standartlarda çözüm bulmayı ve bu çözüm için bilgi üretmeyi, uygulamayı ve yaymayı görev edinmiştir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 100 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 100 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 100 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:07.03.2023 17:07:00) | | Toprak ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenir ve bunları kişisel becerileri ile birleştirir | | Toprak ve Bitki Besleme konularında bilgiye ulaşma, anlama ve kullanma yeteneği kazanır | | Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi kazanır | | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | | Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir | | Mesleki konularda sorunları tanımak, karar vermek ve çözümlenmesi konularında insiyatif kullanır | | Toprak ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur | | Toprak verimliliği ve gübreleme konularında bilgilenir. |
| | | |
|
| |