| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.01.2023 01:27:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | YTO-413 | Çevre Kirliliği | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 7. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Çevre bilimi, çevre sorunları, küreselleşen çevre sorunları, çevre sorunlarına çözüm önerileri, çevre korumaya yönelik yasal mevzuat, çevreye yönelik duyarlılığın ve olumlu çevre tutumlarının kazandırılması | Dersin İçeriği | Çevre kavramı, Çevre kirlenmesi nedenleri ve etkileri, Çevre sorunları ve nedenleri, Ozon tabakasındaki incelme, Enerji, Alternatif enerji kaynakları, Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliği, Biyoçeşitlilik ve önemi, Çevre sorunlarına yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Program Dersi | 20 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 20 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.01.2025 12:53:00) | | Çevre kirliliği ile ilgili temel kavramları bilir. Kirlilik oluşturan faktörleri tanımlayabilir. | | Kirleticileri sınıflayabilir. | | Çevre kirliliğinin önlenmesinde görev alacak yerel ve ulusal aktörleri tanımlayabilir. | | Hava, toprak ve su kirleticileri sıralayabilir. | | Kirliliğin önlenmesi için alınması gereken tedbirleri tanımlayabilir. | | Çevre kirliliği ile ilgili konlarda sunumlar hazırlayabilir, güncele gelişmeleri takip edebilir. | | Çevre kirliliği bağlamında ulusal gelişmeleri takip edebilir, yorum yapabilir. |
| | | |
|
| |