| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 22:48:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | YTO-202 | Su Kalitesi ve Türkiye Suları | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Metin MÜJDECİ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | ISUBÜ Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü | E-Posta | metinmujdeci@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 02462146309 | Dersin Amacı/Hedefleri | Sulama suyu kalitesi ve ülkemizdeki sular hakkında teknik bilgileri, suyun tanımı, önemi, bileşimi, özellikleri, su ortamlarından örneklemeler ve kimyasal analiz yöntemleri ile sonuçların yorumlanmasını, problemlerini ve çözüm yollarını öğretmektir. | Dersin İçeriği | Suyun tanımı ve önemi, kuraklık ve tarım, suyun bileşimi, suyun özellikleri, sulardan örnek alma, su örneğinde yapılan analizler, su analiz metotları, analiz sonuçlarının ifade birimleri, su kaynakları ve kaliteleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.01.2023 01:30:00) | | Toprak ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenir ve bunları kişisel becerileri ile birleştirir | | Toprak ve Bitki Besleme konularında bilgiye ulaşma, anlama ve kullanma yeteneği kazanır | | Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi kazanır | | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | | Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir | | Mesleki konularda sorunları tanımak, karar vermek ve çözümlenmesi konularında insiyatif kullanır | | Toprak ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur | | Toprak verimliliği ve gübreleme konularında bilgilenir. |
| | | |
|
| |