Ders Adı İşletme Yönetimi ve Pazarlama
Ders Kodu GDA-3110
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Sezen COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Gıda üretiminin Türkiye ve Dünya üzerindeki pazarlama stratejilerinin incelenmesi, İşletme yapısının tanınması ve işletme kuruluşunda temel işlerler hakkında bilgiler verilir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Gıda üretim tesislerinin işletilmesi ve ürün pazarlaması stratejileri geliştirmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular.
2 2. başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir.
3 3. Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İşletmenin Tanımı ve Temel Kavramalar
2 İşletmenin diğer bilimlerle ilişkisi
3 İşletmenin genel yapısı
4 İşletme çeşitleri ve sınıflandırılması
5 İşletme Büyüklüğü
6 İşletmenin Kuruluşu
7 İşletmenin Temel İşlevleri; Planlama, Örgütleme, Yönetim
8 İşletmenin Temel İşlevleri; Üretim
9 İşletmenin Temel İşlevleri; Pazarlama
10 İşletmenin Temel İşlevleri; Finans
11 İşletmenin Temel İşlevleri; Personel (İnsan Kaynakları)
12 İşletmenin Temel İşlevleri; Halkla İlişkiler
13 İşletmenin Temel İşlevleri; Araştırma Geliştirme
14 Genel Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Hijyen ve Sanitasyon Kurallarını Uygulamak 1
2 Laboratuar Tekniklerini Uygulamak 1
3 Gıdalarda Mikrobiyolojik Analizler Uygulamak 1
4 Gıdalarda Kimyasal Analizleri Uygulamak 1
5 Gıdalarda Fiziksel Analizleri Uygulamak 1
6 Gıdalarda Duyusal Analizleri Uygulamak 1
7 Gıda Mevzuatını Bilmek ve Analiz Sonuçlarını Değerlendirmek 1
8 Kalite Yönetim Sistemlerini Uygulamak 1
9 Araştırma ve Değerlendirme/İzleme Yapmak 1
10 İletişim ve Bilişim Bilgisine sahip olmak 4
11 Çevre ve İnsan Sağlığını Koruma Kurallarına Uymak 1
12 Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak 4
13 Etik Değerleri Bilmek ve Uygulamak 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 1 20
Ödev 1 20
Devam 1 10
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 7 7
Sunum 1 1 1
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 112    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Hoca ders notu
Diğer Kaynaklar Hoca ders notu
Materyal
Dökümanlar Hoca ders notu
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Pazarlama yönetimi. B Tenekecioğlu - 2007
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri