Ders Adı Pazarlama Yönetimi
Ders Kodu BYA-3112
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Görevlisi MEHMET ZAHİT GÖRGÜLÜ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları, Mamul,Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka, Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Reklam ve Halkla İlişkiler, Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Pazarlama Bölümünün Organizasyonu, Pazarlama Denetimi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders, pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders öğrencinin gerçek iş yaşamında karşılaşabileceği pazarlama problemlerini tanıyabilmesini, bunlara uygun çözüm önerileri geliştirebilmesini ve bunları uygulayabilmesini sağlamayı hedeflemektedir
No Dersin Kazanımları  
1 Güncel pazarlama yaklaşımlarını ve uygulamalarını değerlendirir.
2 İşletmelerin pazar ve tüketici odaklı etkinliklerini yönlendirir.
3 İşletmeleri toplumsal sorumluluk anlayışına uygun olarak yönlendirir.
4 Pazarlamanın yönetsel süreçlerle ilişkisini değerlendirir.
5 Farklı tüketici gruplarının satın alma ve tüketim davranışlarını değerlendirir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları
2 Mamul, Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka
3 Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri
4 Fiyatlandırma Stratejileri ve Fiyatlandırmada Esneklikler
5 Tutundurma ve Pazarlama İletişimi
6 Kişisel Satış ve Satış Yönetimi Süreci
7 Ara SInav
8 Kişisel Satışta Beden Dili, Kişisel Satış Süreci ve Satış Geliştirme
9 Reklam ve Halkla İlişkiler
10 Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları
11 E-ticaret ve İnternette Pazarlama
12 Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
13 Pazarlama Bölümünün Organizasyonu
14 Pazarlama Bölümünün Denetimi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek. 5
2 Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 4
3 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığına ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek. 4
4 Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek. 5
5 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin yeniliklerin takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması. 2
6 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 3
7 Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapılabilmesi. 3
8 Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 3
9 Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımların kullanılabilmesi. 2
10 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek. 1
11 Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek. 2
12 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek. 2
13 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 2
14 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 5
15 Günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilmek. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 76    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. Marketing Principles - Kotler & Armstrong Text 1980. Pazarlama 4.0 Kotler
Diğer Kaynaklar Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. Marketing Principles - Kotler & Armstrong Text 1980. Pazarlama 4.0 Kotler
Materyal
Dökümanlar Mucuk, İ. (2015) Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Yayıncılık. Tokol, T. (1995). Pazarlama Yönetimi. Bursa: U.Ü. İİBF İşletme İkt. Ve Muh. Arşt.ve Uygulama Merkezi. Marketing Principles - Kotler & Armstrong Text 1980. Pazarlama 4.0 Kotler
Ödevler
Sınavlar Vize Fİnal
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri