Ders Adı Turizm Pazarlaması
Ders Kodu TRM-3201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Gülsüm Tabak
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama, hizmet pazarlaması, turizm pazarlaması, turizm işletmelerinde pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, turistik tüketici satın alma davranışı, pazar bölümleme ve hedef pazar seçme, pazarlama karması elemanları (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, fiziksel çevre, süreç yönetimi, insan) gibi konuları içermektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Pazarlama, hizmet pazarlaması ve turizm pazarlamasını pazarlama karma elemanlarını detaylı bir şekilde ele alarak öğrencilere yetkinlik kazandırmak
No Dersin Kazanımları  
1 Turizm pazarlama kavramını tanıtmak
2 Pazar bölümlendirmesini ve hedef Pazar seçim uygulamalarını açıklayabilecek ve yorumlayabilecek.
3 Turizm Pazarlamasını ve hizmet pazarlamasını açıklamak.
4 Turizmde pazarlama karmasını tanıtmak
5 Turizm pazarlamasının işletme içerisindeki yerinin anlatılması
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlama tanımı, kapsamı ve gelişimi
  Ön Hazırlık: Belirtilen konularda kaynaklardan yararlanarak öğrenciler için slayt hazırlamak ve internet kaynaklarından konu ile ilgili öğrencilerin yararlanabileceği kaynaklar bulmak.
2 Hizmet pazarlaması
  Ön Hazırlık: Hizmet pazarlaması hakkında geniş bir bilgi sunabilmek için kaynaklardan yararlanılarak konu ile ilgili bazı örnekler hazırlamak.
3 Turizm pazarlaması
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
4 Turizm pazarlama çevresi
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgileri derlemek ve görsellerle birlikte öğrencilere sunma
5 Turizm işletmelerinde stratejik planlama ve pazarlama planlaması
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
6 Turizm pazarlama sistemi ve pazarlama araştırması
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
7 Pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
8 Turizm işletmelerinde pazarlama karması elemanları: Ürün
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
9 Turizm işletmelerinde pazarlama karması elemanları: Fiyat
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
10 Turizm işletmelerinde pazarlama karması elemanları: Dağıtım
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
11 Turizm işletmelerinde pazarlama karması elemanları: Tutundurma
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
12 Turizm işletmelerinde pazarlama karması elemanları: İnsan
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
13 Turizm işletmelerinde pazarlama karması elemanları: Fiziksel kanıtlar
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
14 Turizm işletmelerinde pazarlama karması elemanları:Süreç
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynaklardan bilgiler derlemek, görsellerle birlikte slayt şeklinde sunmak.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Turizm sektörü ile ilgili temel kavramları bilmek. 4
2 Turizm sektöründe ileri düzeyde bir veya birkaç yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
3 Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte otel işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. 2
4 Alternatif çözümler üretebilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 3
5 Gıda teknolojisi ve genel beslenme ilkeleri ile ilgili bilgiye sahip olmak, toplu beslenme yerlerinde hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulamak 1
6 Her tür yiyecek ve içecek servisi ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip olmak. Mutfak hizmetleri ve pişirme yöntemleri ile endüstriyel yemek üretimi konusunda bilgi sahibi olmak 1
7 Otel işletmelerinde odalar bölümü işleyişi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak 2
8 Turizm pazarlaması, kongre ve tur düzenleme konusunda bilgi sahibi olmak. 3
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmak. 3
10 Turizm işletmelerinde maliyet analizlerini ve muhasebe işlemlerini yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1) İçöz Orhan (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama - İlkeler ve Uygulamalar, Genişletilmiş 2. Basım, Turhan Kitabevi 2) Hacıoğlu Necdet (2008) Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 3) Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık
Diğer Kaynaklar 1) İçöz Orhan (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama - İlkeler ve Uygulamalar, Genişletilmiş 2. Basım, Turhan Kitabevi 2) Hacıoğlu Necdet (2008) Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 3) Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar 1) İçöz Orhan (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama - İlkeler ve Uygulamalar, Genişletilmiş 2. Basım, Turhan Kitabevi 2) Hacıoğlu Necdet (2008) Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 3) Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri