Ders Adı Konukla İletişim
Ders Kodu TRM-3115
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Atilla GÖKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1-Telefon ve faxla iletişim 2-E posta ve internetle iletişim 3-Sözlü ve yazılı iletişim 4-Beden dili 5-Konuğun konaklama tesisinde ve dışında karşılaşabileceği olağan dışı durumlar ve çözümleri 6-Konuk tipleri ve davranışları 7-Konuk Şikayetleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Otel işletmelerinde misafirlerle ve otel işletmesi personeli ile iyi iletişim kurmanın yöntemlerinin öğrencilere öğretilmesidir.
No Dersin Kazanımları  
1 1.Telefon, faks, elektronik posta yoluyla doğru iletişim kurabilecektir.
2 2.Sözlü ve yazılı iletişim kurallarını öğrenmek.
3 3.Beden dilini doğru kullanmayı öğrenir.
4 4.Konaklama tesisin içinde ve dışında meydana gelen olayları ve çözüm yollarını kavramak.
5 5.Konuk tipleri ve iletişim yöntemlerine göre konuklarla doğru ve etkili iletişim kurar ve şikayetlerini çözer.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 TELEFONLA İLETİŞİM
2 FAKS İLE İLETİŞİM
3 E - POSTA
4 İNTERNETTE SESLİ VE GÖRÜNTÜLÜ İLETİŞİM
5 SÖZLÜ İLETİŞİM
6 YAZILI İLETİŞİM
7 BEDEN DİLİ
8 KONUĞUN KONAKLAMA TESİSİNDE KARŞILAŞABİLECEĞİ OLAĞAN DIŞI DURUMLAR VE ÇÖZÜMLERİ
9 KONUĞUN KONAKLAMA TESİS DIŞINDA KARŞILAŞABİLECEĞİ OLAĞAN DIŞI DURUMLAR VE ÇÖZÜMLERİ
10 Müdahale edilmesi mümkün olmayan durumlar
11 KONUK TİPLERİ VE DAVRANIŞLARI
12 KONUK ŞİKAYETLERİ
13 KONUK İSTEKLERİNİN, ŞİKAYETLERİNİN ALINMASI
14 KONUK İSTEKLERİNİN, ŞİKAYETLERİNİN İSTATİSTİKİ VERİLERİNİ OLUŞTURMA
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Turizm sektörü ile ilgili temel kavramları bilmek. 2
2 Turizm sektöründe ileri düzeyde bir veya birkaç yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
3 Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte otel işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. 1
4 Alternatif çözümler üretebilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 2
5 Gıda teknolojisi ve genel beslenme ilkeleri ile ilgili bilgiye sahip olmak, toplu beslenme yerlerinde hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulamak 1
6 Her tür yiyecek ve içecek servisi ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip olmak. Mutfak hizmetleri ve pişirme yöntemleri ile endüstriyel yemek üretimi konusunda bilgi sahibi olmak 1
7 Otel işletmelerinde odalar bölümü işleyişi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak 2
8 Turizm pazarlaması, kongre ve tur düzenleme konusunda bilgi sahibi olmak. 1
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmak. 2
10 Turizm işletmelerinde maliyet analizlerini ve muhasebe işlemlerini yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 66    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Konaklama İşletmelerinde Ön büro İşlemleri ve Yönetimi Kitabı/Nevzat ERASLAN
Diğer Kaynaklar Konaklama İşletmelerinde Ön büro İşlemleri ve Yönetimi Kitabı/Nevzat ERASLAN
Materyal
Dökümanlar Konaklama İşletmelerinde Ön büro İşlemleri ve Yönetimi Kitabı/Nevzat ERASLAN
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri