Ders Adı İnsan Kaynakları Yönetiminde İletişim
Ders Kodu IKY-3114
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Pınar DAĞ GÜMÜŞ
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İletişim Kavramı ve Süreci, İletişimin Ögeleri, Dil, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Sözsüz İletişim, Yazılı İletişim, Simgesel İletişim, Kitlesel İletişim, Kişinin Kendisi İle İletişimi, Kişilerarası İletişim, Kişilerarası İletişimin Tanımı ve Önemi, Kişilerarası İletişimin Şartları ve Özellikleri, Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreçleri, İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma, İletişim ve Algı, Dinleme ve Anlama Becerisi, İkna Süreçleri, İknaya Karşı Koyma ve Direnme Nedenleri, Empati ve İlişkili Olduğu Kavramlar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Temel iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirerek, öğrencilerin kişisel ya da mesleki yaşamlarında başarılı ilişkiler yoluyla, üretken, mutlu ve doyumlu olmalarını sağlamak için gerekli ilke, yöntem, teknik ve bilgileri aktarmak
No Dersin Kazanımları  
1 1) İnsan ilişkileri ve iletişime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
2 2) Empati ve etkin dinlemeyi bilir
3 3) Kendini ifade edebilme becerisini kazanır
4 4) Mesleki ve kişisel eylem alanlarında etkili iletişim becerilerini kullanır
5 5) Kişilerarası ilişkilerde bireysel farklılıklara saygı duyar
6 6) Farklı gelişimsel süreçler ve sosyal roller kapsamında iletişim süreçlerini değerlendirir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin içeriği, yöntemi ve işleyişi üzerine bilgi verilmesi, öğrencilerin görüşlerinin alınması ve yararlanılacak kaynaklarla ilgili bilgilendirmesinin yapılması.
2 İletişim Kavramı ve Süreci, İletişimin Ögeleri
3 1. İletişim sürecinin işleyişi 2. İletişim modelleri
4 1. Bir anlam üretim ve anlamların değişim süreci olarak iletişim 2. İletişim modelleri ve teorileri I
5 1. İletişim modelleri ve teorileri II
6 1. Kişilerarası iletişim süreci ve unsurları 2. Kişilerarası iletişim yaklaşımları
7 1. Kişilerarası İletişim Fonksiyonları 2. İçsel İletişim/Kişinin kendisi ile iletişimi
8 1. Grup iletişimi 2. Kitle iletişimi 3. Örgütsel iletişim
9 1. Örgütsel iletişim biçimleri 2. Örgütsel iletişim ve işlevleri
10 1. Örgütlerde iletişim engelleri
11 1. Örgüt içinde birey ve kişilik
12 1. Örgütsel davranışı etkileyen temel kişilik özellikleri
13 1. Örgütsel iletişim ortamında çatışmalar
14 1. Örgütsel iletişim ağları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı 2
2 Bağımsız çalışma ve insiyatif kullanma becerisi 3
3 Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme becerisi 3
4 Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği 2
5 Sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma 3
6 İnsan Kaynakları uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme 2
7 Alanı ile ilgili uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme, ekip çalışma becerisi 5
8 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 3
9 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 2
10 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olma 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 74    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu - Gökçe, O. (2002). İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitabevi. - Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. Bilim Sanat Yay. - Oskay, U¨. (2014). İletişimin ABC’si. İnkıla^p Yay. - Zıllıogˆlu, M. (1993). İletişim Nedir? Cem Yay. - Berman, M. (1999). Katı Olan Her şey Buharlaşıyor, Modernite Deneyimi: İletişim Yay. - Aziz, A. (2010). İletişime Giriş. HiperLink. - Güngör, N. (2011). İletişime Giriş. Ankara: Siyasal. - Zeike, W. (1993). Sözsüz Konuşma. Sa. - Erdoğan, I·. (2002). İletişimi Anlamak. Erk. - Goldhaber, G. M. (1986). Organizational Communication. Fourth Edition. Dubuque, IA: Wm. C. Brown Publishers - Miller, K. (2006). Organizational Communication. Velmont, CA: Thomson. - Schockley – Zalabak, P. S. (2006). Fundamentals of Organizational Communication. Boston; MA: Pearson. - Zaremba, A. J. (2006). Organizational Communication. Mason, OH: Thomson. - Alemdar, K. ve Kaya, R. (1983). Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar. Savaş. - Atabek, N. ve Dağtaş, E. (1998). Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı. - Baran, S. (2009). Introduction to Mass Communication. Media, Literacy and Culture. Updated 5th Edition. New York: McGraw-Hill. - Bharti, S. (2008). Mass Communication and Society. Jaipur: Aavishkar - DeFluer, M. L. (1980). Understanding Mass Communication. Boston: Houghton Mifflin. - Dominick, J. R. (2009). Dynamics of Mass Communication. 6th Edition. New York: McGraw-Hill. - Geray, H. (2002). İletişim ve Teknoloji. Ütopya. - McQuail, D. ve Windhal, S. Kitle İletişim Modelleri. İmge.
Diğer Kaynaklar - Gökçe, O. (2002). İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitabevi. - Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. Bilim Sanat Yay. - Oskay, U¨. (2014). İletişimin ABC’si. İnkıla^p Yay. - Zıllıogˆlu, M. (1993). İletişim Nedir? Cem Yay. - Berman, M. (1999). Katı Olan Her şey Buharlaşıyor, Modernite Deneyimi: İletişim Yay. - Aziz, A. (2010). İletişime Giriş. HiperLink. - Güngör, N. (2011). İletişime Giriş. Ankara: Siyasal. - Zeike, W. (1993). Sözsüz Konuşma. Sa. - Erdoğan, I·. (2002). İletişimi Anlamak. Erk. - Goldhaber, G. M. (1986). Organizational Communication. Fourth Edition. Dubuque, IA: Wm. C. Brown Publishers - Miller, K. (2006). Organizational Communication. Velmont, CA: Thomson. - Schockley – Zalabak, P. S. (2006). Fundamentals of Organizational Communication. Boston; MA: Pearson. - Zaremba, A. J. (2006). Organizational Communication. Mason, OH: Thomson. - Alemdar, K. ve Kaya, R. (1983). Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar. Savaş. - Atabek, N. ve Dağtaş, E. (1998). Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı. - Baran, S. (2009). Introduction to Mass Communication. Media, Literacy and Culture. Updated 5th Edition. New York: McGraw-Hill. - Bharti, S. (2008). Mass Communication and Society. Jaipur: Aavishkar - DeFluer, M. L. (1980). Understanding Mass Communication. Boston: Houghton Mifflin. - Dominick, J. R. (2009). Dynamics of Mass Communication. 6th Edition. New York: McGraw-Hill. - Geray, H. (2002). İletişim ve Teknoloji. Ütopya. - McQuail, D. ve Windhal, S. Kitle İletişim Modelleri. İmge.
Materyal
Dökümanlar - Gökçe, O. (2002). İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitabevi. - Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. Bilim Sanat Yay. - Oskay, U¨. (2014). İletişimin ABC’si. İnkıla^p Yay. - Zıllıogˆlu, M. (1993). İletişim Nedir? Cem Yay. - Berman, M. (1999). Katı Olan Her şey Buharlaşıyor, Modernite Deneyimi: İletişim Yay. - Aziz, A. (2010). İletişime Giriş. HiperLink. - Güngör, N. (2011). İletişime Giriş. Ankara: Siyasal. - Zeike, W. (1993). Sözsüz Konuşma. Sa. - Erdoğan, I·. (2002). İletişimi Anlamak. Erk. - Goldhaber, G. M. (1986). Organizational Communication. Fourth Edition. Dubuque, IA: Wm. C. Brown Publishers - Miller, K. (2006). Organizational Communication. Velmont, CA: Thomson. - Schockley – Zalabak, P. S. (2006). Fundamentals of Organizational Communication. Boston; MA: Pearson. - Zaremba, A. J. (2006). Organizational Communication. Mason, OH: Thomson. - Alemdar, K. ve Kaya, R. (1983). Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar. Savaş. - Atabek, N. ve Dağtaş, E. (1998). Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı. - Baran, S. (2009). Introduction to Mass Communication. Media, Literacy and Culture. Updated 5th Edition. New York: McGraw-Hill. - Bharti, S. (2008). Mass Communication and Society. Jaipur: Aavishkar - DeFluer, M. L. (1980). Understanding Mass Communication. Boston: Houghton Mifflin. - Dominick, J. R. (2009). Dynamics of Mass Communication. 6th Edition. New York: McGraw-Hill. - Geray, H. (2002). İletişim ve Teknoloji. Ütopya. - McQuail, D. ve Windhal, S. Kitle İletişim Modelleri. İmge.
Ödevler Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Sınavlar 1 vize, 1 final.
Materyal Diğer konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri