Ders Adı Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler
Ders Kodu ASC-4253
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğretim Görevlisi Hüseyin DUMAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Yiyecek-İçecek İşletmeleri ile İlgili Temel Kavramlar, Otel İşletmelerinde Yiyecek-İçecek Hizmetleri, Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Tarihsel Gelişimi, Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Güncel Trendler, Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Ortaya Çıkan Yeni Problemler, Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlamanın Önemi, Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Kanuni Yükümlülükleri, Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Bütçeleme, Başabaş Noktası Analizleri, Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Kalite
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Yiyecek ve içecek işletmelerinin faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olabilme, Yiyecek ve içecek işletmelerinde güncel yönetim yaklaşımları hakkında yorum yapabilme, Yiyecek ve içecek işletmeleri ile ilgili güncel gelişmeler hakkında fikir beyan edebilme, Ulusal ve uluslararası turizm hareketleri sonucu turizmin gelişimi ile yiyecek-içecek işletmelerinde ortaya çıkan yeni eğilimleri tartışabilme, Yiyecek-içecek işletmelerinde meydana gelen değişikliklerin işletme yapılarına ve yönetim anlayışına etkilerini sorgulayabilme.
No Dersin Kazanımları  
1 öğrencinin, Yiyecek içecek sektöründe ortaya çıkan yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar.
2 öğrencinin, öğrendiği yeni sistem ve bilgiler sayesinde sektörde daha verimli olmasını sağlar.
3 Öğrenci, Yiyecek içecek akımları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Öğrenci, yiyecek içecek işletmelerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
5 Öğrenci, Yiyecek içecek akımları hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 FAST FOOD AKIMI
2 SLOW FOOD AKIMI
3 FAST-CASUAL RESTORANLAR
4 YENİLEBİLİR ÇİÇEKLER, SOSLAR, DEKOR HAMURLARI VE GARNİTÜRLER
5 MOLEKÜLER GASTRONOMİ
6 GURME KİMDİR? ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
7 YEME ORTAMI VE ETKİLERİ
8 GIDA GÜVENLİĞİ VE YENİ YAKLAŞIMLAR
9 YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE SOSYAL SORUMLULUK UYGULAMALARI
10 SOKAK YEMEKLERİ
11 MENÜ MÜHENDİSLİĞİ
12 SIFIR ATIK HAKKINDA BİLGİLER
13 EKŞİ MAYA VE EKŞİ MAYALI EKMEK YAPIMI
14 MOLEKÜLER GASTRONOMİ UYGULAMALARI
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. 2
2 Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 1
3 Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 1
4 Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2
5 Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. 2
6 Aşçılık ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 2
7 Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır. 2
8 Aşçılık mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 2
9 Aşçılık ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 2
10 Bireylerarası ve kültürler arası etkin iletişim kurar. 2
11 Mutfaktaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. 2
12 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. 2
13 Temel düzey yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
14 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 1
15 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. 2
16 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular. 2
17 Yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 1
18 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. 1
19 Arkadaşlarıyla ekip kurabilen, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler 1 Doç. Dr. Osman N. Özdoğan Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler 2 Doç. Dr. Osman N. Özdoğan
Diğer Kaynaklar Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler 1 Doç. Dr. Osman N. Özdoğan Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler 2 Doç. Dr. Osman N. Özdoğan
Materyal
Dökümanlar Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler 1 Doç. Dr. Osman N. Özdoğan Yiyecek İçecek Endüstrisinde Yeni Trendler 2 Doç. Dr. Osman N. Özdoğan
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri