Ders Adı Pişirme Yöntemleri I
Ders Kodu ASC-4101
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 8
Dersi Veren(ler) Öğretim Görevlisi Hüseyin DUMAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1 Mutfağın hiyerşik yapıya göre yönetim şeması ve mutfak bölümlerindeki çalışanların iş ve görev tanımları Entremetier (Garnitür, çorba, yumurta, Garde manger (soğuk mutfak ) , Pastry (pastane), Kasaphane , Yerel Mutfak, Chef Tournantın ) 2 Mutfağın hiyerşik yapıya göre yönetim şeması ve mutfak bölümlerindeki çalışanların iş ve görev tanımları Entremetier (Garnitür, çorba, yumurta, Garde manger (soğuk mutfak ) , Pastry (pastane), Kasaphane , Yerel Mutfak, Chef Tournantın 3 Jülienne, Brunoise, Jardiniére, Macedoine şekillerde doğrama yapmak/yaptırmak 4 Mire poix, Paysanne , Batonnets, Vichy, ve diğer şekillerde doğrama yapmak/yaptırmak Lezzet verici karışımları hazırlamak 5 Lezzet verici karışımları hazırlamak 6 Basic White stock (Temel beyaz etsuyu) stock hazırlamak/hazırlatmak 7 Basic brown (Temel kahverengi etsuyu ) stock hazırlamak/hazırlatmak 8 Basic brown (Temel kahverengi etsuyu ) stock hazırlamak/hazırlatmak 9 Yiyecekleri Suda Blanching (Ön Pişirme/Ağartma) pişirme işlemi için ön hazırlık 10 Yiyecekleri Suda Blanching (Ön Pişirme/Ağartma) olarak pişirme 11 Yiyecekleri Boiling (Bol Suda Pişirme)pişirme işlemi için ön hazırlık 12 Yiyecekleri Boiling (Bol Suda Pişirme)olarak Pişirme 13 Yiyecekleri Stewing (Kendi Suyunda Pişirme)işlemi için ön hazırlık 14 Yiyecekleri Stewing (Kendi Suyunda Pişirme) olarak Pişirme
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste hiyerarşik yapıya göre mutfak çalışanların iş tanımlarını yapma, uluslarası doğrama ve pişirme yöntemlerini kullanarak çeşitli yemekler hazırlama yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Hiyerarşik yapıya göre mutfak çalışanlarının iş tanımlarını yapmak
2 2. Uluslararası mutfaklarda kullanılan doğrama/kesme işlemlerini yapmak/yaptırmak
3 3. Temel Stokları(etsuları) ve sosları hazırlamak/hazırlatmak
4 4. Blanching (ön pişirme/ağartma) işlemini yapmak /yaptırmak
5 5. Boiling (bol suda pişirme) pişen yemekleri hazırlamak/hazırlatmak
6 6. Stewing (Kendi Suyunda Pişirme)pişen yemekleri hazırlamak/hazırlatmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Mutfağın hiyerşik yapıya göre yönetim şeması ve mutfak bölümlerindeki çalışanların iş ve görev tanımları Entremetier (Garnitür, çorba, yumurta, Garde manger (soğuk mutfak ) , Pastry (pastane), Kasaphane , Yerel Mutfak, Chef Tournantın )
  Ön Hazırlık: KONULARLA İLGİLİ ARAŞTIRMALAR YAPMAK
2 Mutfağın hiyerşik yapıya göre yönetim şeması ve mutfak bölümlerindeki çalışanların iş ve görev tanımları Entremetier (Garnitür, çorba, yumurta, Garde manger (soğuk mutfak ) , Pastry (pastane), Kasaphane , Yerel Mutfak, Chef Tournantın
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
3 Jülienne, Brunoise, Jardiniére, Macedoine şekillerde doğrama yapmak/yaptırmak
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
4 Mire poix, Paysanne , Batonnets, Vichy, ve diğer şekillerde doğrama yapmak/yaptırmak Lezzet verici karışımları hazırlamak
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
5 Lezzet verici karışımları hazırlamak
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
6 Basic White stock (Temel beyaz etsuyu) stock hazırlamak/hazırlatmak
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
7 Basic brown (Temel kahverengi etsuyu ) stock hazırlamak/hazırlatmak
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
8 Basic brown (Temel kahverengi etsuyu ) stock hazırlamak/hazırlatmak
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
9 Yiyecekleri Suda Blanching (Ön Pişirme/Ağartma) pişirme işlemi için ön hazırlık
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
10 Yiyecekleri Suda Blanching (Ön Pişirme/Ağartma) olarak pişirme
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
11 Yiyecekleri Boiling (Bol Suda Pişirme)pişirme işlemi için ön hazırlık
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
12 Yiyecekleri Boiling (Bol Suda Pişirme)olarak Pişirme
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
13 Yiyecekleri Stewing (Kendi Suyunda Pişirme)işlemi için ön hazırlık
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
14 Yiyecekleri Stewing (Kendi Suyunda Pişirme) olarak Pişirme
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. 2
2 Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 2
3 Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 2
4 Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2
5 Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. 2
6 Aşçılık ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 2
7 Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır. 2
8 Aşçılık mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 2
9 Aşçılık ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 2
10 Bireylerarası ve kültürler arası etkin iletişim kurar. 2
11 Mutfaktaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. 2
12 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. 2
13 Temel düzey yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
14 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 2
15 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. 2
16 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular. 1
17 Yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 1
18 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. 1
19 Arkadaşlarıyla ekip kurabilen, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 1 40
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 2 28
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 236    
Dersin Akts Kredisi 8    
Ders Notu Ders kitabı, yardımcı kitaplar,süreli yayınlar ve yöresel kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri