| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Senirkent Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:18.01.2023 08:54:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAT-3001 | Matematik I | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Tamer TOKGÖZ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Birbirinin tamamlayıcısı olan Kalkülüse Giriş 1 ve Kalkülüse Giriş 2 derslerinde öğrencilere teknik ve sosyal bilimler alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir. | Dersin İçeriği | Aritmetiğin Temel Konuları, Grafikler, Fonksiyonlar ve Modeller, İkinci Derece Fonksiyonlar, Eşitlikler ve Eşitsizlikler, Polinom ve Rasyonel Fonksiyonlar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.03.2024 01:05:00) | | Sayı sistemleri, kümeler ile ilgili işlemlere aşinalık sağlamış olmak. | | Fonksiyonlar, grafikleri ve reel problemlerin modellenmesine aşina olmak. | | Doğrusal fonksiyonlar, eğim ve uygulamalarına aşina olmak. | | Fonksiyonlar üzerinde işlemler yapabilme ve fonksiyonları kullanarak yeni fonksiyonlar elde edebilme. | | Karmaşık sayılar ve işlemlerine aşina olmak. | | Polinom, rasyonel ve radikal fonksiyonları içeren eşitlik ve eşitsizlikleri çözebilmek. |
|
| | | |
|
|
| |