| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Keçiborlu Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:01.11.2023 15:23:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAT-3000 | Genel Matematik | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç. Dr. Abdullah ÖZKALE | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | 23 | E-Posta | abdullahozkale@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Perşembe 15.45-17.15 | İş Telefonu | +902465413620 | Dersin Amacı | Genel Matematik dersinde öğrencilere teknik bilimler alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir. | Dersin İçeriği | Sayı kümeleri, gösterimler, sayı kullanım alanları, bilimsel gösterim, üslü ifadeler, sayı sistemleri, ikili saı sistemleri ve türevleri, fonksiyonlar ve grafikleri, Denklem ve eşitsizliklerin yorumu | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 20 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:29.03.2023 14:10:00) | | Sayı sistemleri, kümeler ile ilgili işlemlere aşinalık sağlamış olmak. | | Fonksiyonlar, grafikleri ve reel problemlerin modellenmesine aşina olmak. | | Doğrusal fonksiyonlar, eğim ve uygulamalarına aşina olmak. | | Fonksiyonlar üzerinde işlemler yapabilme ve fonksiyonları kullanarak yeni fonksiyonlar elde edebilme. | | Karmaşık sayılar ve işlemlerine aşina olmak. | | Polinom, rasyonel ve radikal fonksiyonları içeren eşitlik ve eşitsizlikleri çözebilmek. |
|
| | | |
|
|
| |