| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 17:25:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ATA-3000 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | 4,0 | 0,0 | 0,0 | 4,0 | 4,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Levent Tekin | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Öğrencilere Atatürk’ün liderlik ve inkılâp anlayışını onun ırkçılık dışı milliyetçilik ve dünya barışı için çabalarını ve Türkiye’nin modernizasyonu hususundaki çabalarını kavratmak. | Dersin İçeriği | Eğitim, kültür, sosyal ve ekonomik alanlardaki Milli Mücadele, Atatürk’ün hayatı, Türk İnkılâbının stratejisi, Siyasi, sosyal ve kültürel ve hukuk alandaki inkılâpları ve bu inkılâpların oluş sürecini anlatır. Atatürk dönemindeki iç ve dış siyasi olayları Atatürk’ün dünya barışı için çabaları. Atatürk ilkelerine ve ülkeye olan iç ve dış tehditlere karşı gençliği uyarmak ve Türkiye’nin jeopolitik konumu hakkında bilgi vermek. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 17:25:00) | | Osmanlı Devleti'ni çöküşe götüren sebepleri kavrar. | | Geçmişten dersler çıkararak, bugünü anlar, geleceğe dair bakış açısı oluşturur. | | Farklı disiplinler arasında ilişki kurar. | | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini kavrar. | | Tarihi olayları yorumlayarak bugünü değerlendirebilir. | | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir.
| | İnkılap, Islahat kavramlarını tanımlayabilir. | | Türk İnkılâbının gerekçeleri ile birlikte doğru bir şekilde anlar. | | Farklı görüş ve fikir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştırıp okuyarak geliştirir. | | Öğrencilere yakın geçmişleri hakkında bilgi vererek ulusal bir hafıza oluşturur. |
|
| | | |
|
|
| |