| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:02.07.2021 13:42:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ATA-3000 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | 4,0 | 0,0 | 0,0 | 4,0 | 4,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 12-Durmuş KARAMAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Atatürk'ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek
| Dersin İçeriği | Osmanlının çöküş sebeplerine genel bir bakış, Türkiye Cumhuriyeti?nin kuruluşuna giden yol, Osmanlı?nın son dönemindeki fikir akımları, Mondros mütarekesi sonrasında ülkenin karşı karşıya kaldığı durum ve Atatürk?ün Samsun yolculuğu, Milli Mücadelenin ilk adımı, Milli güçler ve Misak-ı Milli, TBMM?nin kurulması, savaşın idaresini ele alması ve Batı Cephesindeki savaşlar, Büyük Taarruz ve zafer. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:01.07.2021 23:29:00) | | İmparatorluktan Milli Devlete geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte anlamak ve değerlendirmek | | Türk modernleşme sürecinin temellerini anlayarak dersler çıkarmak | | Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilme yeteneğini kazandırma | | Sosyal Politika, Siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak | | Farklı kaynaklardan bilgi yönetimi ve analizi becerilerini elde edebilme yeteneği | | Yeni durumlara ve gelişmelere adapte olmaya, yeni fikirleri üretmeye, problem çözmeye, karar verme, takım çalışması, kişiler arası ilişki becerilerine, liderlik becerilerine sahip olmak | | Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırma | | Diğer ülkelerin kültürlerini ve geleneklerini anlamak | | Girişimci ruhuna sahip olmak | | Etik değerlere sahip olmak |
|
| | | |
|
|
| |