| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:14.03.2023 20:51:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TUR-270 | Türk Dili II | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör. DENİZHAN İZCİ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gencin ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanması Türk Dili dersinin temel amacıdır. | Dersin İçeriği | Türkçe'de kelime çeşitleri, Türkçe'de isim ve fiil çekilmeri, Cümle bilgisi, Yazılı kompozisyon türler (Dilekçe, makale, fıkra, deneme vs.) Sözlü kompozisyon türleri (Sempozyum, panel, açık oturum, vs.) anlatım ve cümle bozukluklarının giderilmesi Türk ve dünya edebiyatlarından seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencinin doğru ve güzel konuşma ve yazma. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 50 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 25 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 25 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:16.02.2021 21:13:00) | | Yazılı anlatımın özelliklerini kavrar. | | Yazılı anlatımda uyulacak kuralları tanır ve uygular. | | Yazılı anlatım türlerinin özellikleri hakkında bilgi kazanır,uygular. | | Doğru ve güzel yazma metotlarını öğrenir,uygular. | | 5-Sözlü anlatım türlerini tanır ve uygular. | | Etkili ve güzel konuşmanın yollarını öğrenir. | | |
|
| | | |
|
|
| |