of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
ATA-260
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
2.0
0.0
0.0
2.0
2.0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sonay DOSTUÇOK
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Öğrencilere Atatürk’ün liderlik ve inkılâp anlayışını onun ırkçılık dışı milliyetçilik ve dünya barışı için çabalarını ve Türkiye’nin modernizasyonu hususundaki çabalarını kavratmak.
Dersin İçeriği
Eğitim, kültür, sosyal ve ekonomik alanlardaki Milli Mücadele, Atatürk’ün hayatı, Türk İnkılâbının stratejisi, Siyasi, sosyal ve kültürel ve hukuk alandaki inkılâpları ve bu inkılâpların oluş sürecini anlatır. Atatürk dönemindeki iç ve dış siyasi olayları Atatürk’ün dünya barışı için çabaları. Atatürk ilkelerine ve ülkeye olan iç ve dış tehditlere karşı gençliği uyarmak ve Türkiye’nin jeopolitik konumu hakkında bilgi vermek.
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
Ders
Web Tab. Öğrenme
Soru-cevap yöntemi
Konferans
Gösterim
Büyük grup tartışması
Küçük grup tartışması
Münazara
Beyin fırtınası
Zıt panel tekniği
Çember tekniği
Altı şapkalı düşünme tekniği
Örnek olay yöntemi
Zihin haritası
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi
Benzetim tekniği
Rol Oynama
Drama tekniği
Deney ve laboratuvar
İstasyon tekniği
Akvaryum tekniği
Konuşma halkası tekniği
Görüş geliştirme tekniği
Balık kılçığı tekniği
Kavram haritaları
Eğitsel oyunlar
Ters-yüz öğrenme
Çokluortam Tasarımı
Mikro öğretim
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
0
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
100
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
Geçmişten dersler çıkararak, bugünü anlar, geleceğe dair bakış açısı oluşturur.
DK2
Farklı disiplinler arasında ilişki kurar.
DK3
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini kavrar.
DK4
Tarihi olayları yorumlayarak bugünü değerlendirebilir.
DK5
Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir.
DK6
Türk İnkılâbının gerekçeleri ile birlikte doğru bir şekilde anlar.
DK7
Farklı görüş ve fikir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştırıp okuyarak geliştirir.
DK8
Öğrencilere yakın geçmişleri hakkında bilgi vererek ulusal bir hafıza oluşturur.
DK9
Sosyal Politika, Siyaset Bilimi ve Uluslarası İlişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak
DK10
Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırma