| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Büyükkutlu Uygulamalı Bilimler Fakültesi Bankacılık ve Sigortacılık | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 23:32:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TUR-170 | Türk Dili I | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç. Dr. Ahmet AKGÜL | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Yalvaç Meslek Yüksekokulu | E-Posta | ahmetakgul@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | 02462147527 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkçe kelime, gramer, anlam ve yazma becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerimizin üniversite eğitimi hayatlarının ilk yılında gördükleri bu ders öğrencimizin sonraki yıllardaki anlama becerisine katkı sağlaması da dersin amaçları arasındadır. Öğrencilerimizin mezun olduktan sonraki hayatlarında dil ve anlam ile ilgili karşılarına çıkabilecek olan zorlukları kolaylıkla aşabilen bir birey yetiştirilmesi de amaçlanır. | Dersin İçeriği | Dil nedir? Dillerin doğuşu. Dil duygu düşünce bağlantısı. Dil kültür bağlantısı. Dil toplum bağlantısı. Yeryüzündeki diller ve Türkçenin bu diller arasındaki yeri. İmla ve noktalama kuralları. Ses bilgisi-yapı bilgisi-kelime-fiiller-kelime grupları. Anlatım bozuklukları. Paragrafta anlam. Cümlede anlam ve yapı. Kelimede anlam. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 60 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 70 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 40 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 11:54:00) | | Ders notları yanında, öğrencilerden dersle ilgili konularda kısa ödevler hazırlamaları beklenir. | | Türk dilini düzgün bir şekilde konuşur. | | Türk dilini düzgün bir şekilde (imlâ ve noktalama kurallarına riayet ederek) yazar. | | Üniversitesindeki arkadaşlarıyla, hocalarıyla; çevresindeki ve ailesindeki kişilerle etkin ve anlaşılır bir şekilde iletişim kurar. | | Resmi kurumlarla olan yazışmalarında açıklık bakımından tam bir dil kullanır. | | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | | Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini belirler ve ayırt edici özelliklerini değerlendirir. | | Türkçenin tarihî gelişimini dönemlere ayırır. | | Dildeki coğrafi, siyasi ve kültürel özelliklerden kaynaklanan farklılıkları belirler. | | Metinler üzerinde uygulama yapar. |
|
| | | |
|
|
| |