| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:24.03.2024 22:53:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TUR-170 | Türk Dili I | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Hatice Vildan MÜFTÜOĞLU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Sütçüler Meslek Yüksekokulu | E-Posta | vildanmuftuoglu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Mesai saatleri içerisinde | İş Telefonu | 0 246 311 66 61 | Dersin Amacı | Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gencin ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanması Türk Dili dersinin temel amacıdır. | Dersin İçeriği | Dil nedir ? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmlâ ve noktalama. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:02.02.2021 14:23:00) | | Değerlerine sahip çıkan ve hoşgörülü; sorunlara çözüm önerileri getirebilen; bu konulardaki düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak doğru ifade edebilen bireyler geliştirebilmek | | Dünya dillerini yapı ve köken bakımından tanır ve Türkçenin dünya dillerindeki yerini öğrenir, dil bilincini kazanır. | | Türkçeyi ses, şekil, anlam ve cümle yönlerinden tanır ve kullanır. | | Alanıyla ilgili kitap ve yayınları anlaması kolaylaşır. | | Doğru anlama, yazma kabiliyeti artar, Kendini ifade yeteneği gelişir. |
|
| | | |
|
|
| |