| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.11.2023 17:21:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ATA-160 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Abdülkadir DEVECİOĞLU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Atatürk’ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek | Dersin İçeriği | Osmanlının çöküş sebeplerine genel bir bakış, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna giden yol, Osmanlı’nın son dönemindeki fikir akımları, Mondros mütarekesi sonrasında ülkenin karşı karşıya kaldığı durum ve Atatürk’ün Samsun yolculuğu, Milli Mücadelenin ilk adımı, Milli güçler ve Misak-ı Milli, TBMM’nin kurulması, savaşın idaresini ele alması ve Batı Cephesindeki savaşlar, Büyük Taarruz ve zafer. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 60 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 40 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:) | | Osmanlı Devleti'ni çöküşe götüren sebepleri kavrar | | İnkılap, Islahat kavramlarını tanımlayabilir. | | I.Dünya Savaşı'nın sebep ve sonuçlarını değerlendirebilir. | | Milli Mücadeleyi tanımlayabilir. | | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir. | | Tarihi olayları yorumlayarak bugünü değerlendirebilir. | | Ortak değerlerde birleşerek, birlik beraberlik düşüncesi kazanır. | | Geçmişten dersler çıkararak, bugünü anlar, geleceğe dair bakış açısı oluşturur. | | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini kavrar. | | Farklı disiplinler arasında ilişki kurar. |
|
| | | |
|
|
| |