| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Bitki Koruma | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:11.01.2024 13:41:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAT-0107 | Kalkülüs I | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 5,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Dr. Salih PARMAKSIZ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Değişimi ve dönüşümü anlamak amacıyla, çeşitli fonksiyon sınıflarının özelliklerinin analiz edilmesi ve bunun sonucunda birçok fiziksel sistemin davranışlarının tarif edilmesi ve betimlenmesi amacıyla matematiksel araç ve yöntemler geliştirmek. | Dersin İçeriği | Kalkülüs için hazırlık, fonksiyonlar ve grafikleri, limit, limit alma yöntemleri ve süreklilik, türev, türev alma yöntemleri ve uygulamaları. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:12.01.2024 13:22:00) | | Fonksiyonların davranışlarını betimlemek amacıyla geliştirilen araç ve yöntemlere aşina olarak bu araçları reel problemlerin çözümünde etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak | | Limit ve süreklilik kavramlarının analitik ve grafiksel olarak öğrenerek limit hesabı yapabilme becerisine sahip olmak | | Türev kavramını geometrik anlamı ile birlikte öğrenerek ve başlıca türev alma kurallarını kullanarak türev hesaplama ve türevi çeşitli problemler üzerinde uygulama becerisine sahip olmak | | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olmak | | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olmak |
|
| | | |
|
|
| |