| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Isparta OSB Meslek Yüksekokulu Mekatronik | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:05.11.2022 18:25:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MKT-3271 | Sayısal Tasarım | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Hasan MAZLUM
| Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | ISUBÜ-Isparta OSB MYO, 32092 Güneykent/Gönen/Isparta
| E-Posta | hasanmazlum@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Multivibratörler ve Flip Flop’lar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri açıklamak, Sayıcıları tanıtmak, Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak. | Dersin İçeriği | Multivibratörler ve Flip Flop’lar ile ilgili temel kavramları tanıyarak Senkron Sıralı / Ardışıl Devrelerde kullanımlarını anlamak. Sayıcıları ve sayıcı çeşitleri ile sayıcı tasarımlarını açıklamak. Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 80 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.11.2022 18:25:00) | | 1) Multivibratör ve Flip – Flop kavramlarını anlama, farklarını kavrama | | 2) Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri anlama | | 3) Sayıcıları, Sayıcı çeşitlerini kavrama | | 4) Sayıcı tasarımlarını yapabilme | | 5) Kaydedicileri ve kaydedici çeşitlerini anlayabilme | | 6) Kaydedicilerin kullanılma yerlerini açıklayabilme | | 7) Bellek (Hafıza) Devrelerini, bellek çeşitlerini açıklayabilme | | 8) Belleklerin kapasitelerini artırma işlemini kavrama | | 9) Belleklerin kapasitelerini artırma işlemini kavrama | | 10) Programlanabilir Lojik Elemanları programlama işlemini yapabilme |
|
| | | |
|
|
| |