| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Isparta OSB Meslek Yüksekokulu Mekatronik | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MKT-3113 | Sayısal Elektronik | 2.0 | 0.0 | 1.0 | 2.5 | 3.0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Hasan MAZLUM | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | ISUBÜ-Isparta OSB MYO, 32092 Güneykent/Gönen/Isparta | E-Posta | hasanmazlum@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Sayı sistemleri ve kodlamalar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Temel Lojik kapıları açıklamak, Lojik entegreleri tanıtmak, Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapmasını öğretmek, bileşik devreleri detaylandırılarak / gruplandırarak bileşik devreleri tasarlama becerisini kazandırmak. | Dersin İçeriği | Analog ve sayısal kavramlarını tanıtmak, sayı sistemlerini açıklamak, kodlama ile ilgili kavramları vermek, Boolean Matematiği kurallarını açıklamak, Lojik kapı devrelerini tanıtarak kullanımlarını öğretmek, Bileşik lojik devrelerin tasarımını kavratmak. | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders Laboratuar Ödev Uygulama
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | 1) Analog ve Sayısal kavramlarını anlama, farklarını kavrama, | | 2) Sayı sistemlerini anlayarak, sayı sistemlerinin birbirine dönüşümlerini yapabilme | | 3) Kodlama ile ilgili kavramları ve kodlama çeşitlerini anlayarak, kodlamalar arasındaki dönüşümleri yapabilme | | 4) Boolean matematiği prensiplerini öğrenerek, Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilme | | 5) Lojik kapıları, işlevlerini, kullanımlarını anlama, birlikte kullanılabilmelerini kavrama, | | 6) Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapabilme, | | 7) Lojik entegrelerin karakteristiklerini anlama, lojik entegreleri parametreleri kullanarak değerlendirebilme, sayısal göstergeleri kullanabilme, | | 8) Bileşik devreleri tasarlayabilme, | | 9) Kodlama ile ilgili devreleri tasarlama ve uygulayabilme, | | 10) Çoklayıcı Azlayıcı devreleri anlayabilme |
|
| | | |
|
|
| |