of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Büyükkutlu Uygulamalı Bilimler Fakültesi Bankacılık ve Sigortacılık
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 11:45:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
BNK-1015
Matematik
3,0
0,0
0,0
3,0
4,0
1. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğretim Görevlisi Fatih ZEYBEK
Dersin Yardımcıları
Matematik Bölümü araştırma görevlileri
Ofis Yeri
210
E-Posta
fatihzeybek@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
Salı 10.00-12.00
İş Telefonu
2464414334
Dersin Amacı
Birbirinin tamamlayıcısı olan Genel Matematik derslerinde öğrencilere teknik ve sosyal bilimler alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Aritmetiğin Temel Konuları, Grafikler, Fonksiyonlar ve Modeller, İkinci Derece Fonksiyonlar, Eşitlikler ve Eşitsizlikler, Polinom ve Rasyonel Fonksiyonlar.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
50
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
50
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:04.01.2024 14:55:00)
DK1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
DK2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
DK3
Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
DK4
öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları oluşturabilmeli, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilmeli ve öğretim araç-gereç ve kaynaklarından yararlanabilmelidir.
DK5
öğrencilerin matematiksel gelişimlerini farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak değerlendirebilmelidir.
DK6
güçlü matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olmalıdır.
DK7
yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olmalı ve alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkin kullanabilmelidir.
DK8
matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilmeli, farklı disiplinlerdeki problemlerin matematiksel modellerini kurabilmelidir.
DK9
yaşam boyu öğrenmenin gereğinden hareketle bireysel ve mesleki gelişimini dinamik bir sürece dönüştürebilmelidir.
DK10
veri toplama ve değerlendirme yapabilmelidir