| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Büyükkutlu Uygulamalı Bilimler Fakültesi Bankacılık ve Sigortacılık | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:06.04.2024 21:04:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BNK-1008 | İktisada Giriş II | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet YİĞİT | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Büyükkutlu Uygulamalı Bilimler Fakültesi | E-Posta | mehmetyigit@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Salı günleri, 09:00-12:00. | İş Telefonu | 0246 214 75 75 | Dersin Amacı | Makro ekonominin iyi bilinen temel kavramlarını tanıtmak. Milli gelirin belirlenmesi, para ve maliye politikaları, uluslararası iktisat teorilerini giriş düzeyinde tartışmak. | Dersin İçeriği | Makro ekonominin doğuşu ve makro modeller, Milli gelir: hesaplanması, Milli gelir dengesi, Milli geliri belirleyen faktörler, Para teorisine giriş, Paranın makroekonomideki rolü, Para talebi teorileri, Enflasyon, İşsizlik, Büyüme, İş Çevrimleri, Ekonomik istikrar politikaları, Dış ticaret teorisi, Uluslar arası Para Sistemleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:06.04.2024 21:04:00) | | Dersin sonunda öğrenciler bir makro ekonomik problemi tanımlayıp analiz edebileceklerdir. | | Öğrencilerin bir sorunun nedenlerini açıklayabilmeleri ve alternatif çözümler üretebilmeleri beklenmektedir. | | Öğrencilerin makro iktisadın temel prensiplerini açık şekilde anlamış olacaklardır. Giriş seviyesinde sorunları tanımlayabilme ve çözüm geliştirme yeteneği kazanmış olacaklardır. | | Öğrenciler Makroekonomik modelleri öğrenecektir. Dolayısıyla uygulanan ekonomi politikalarının nedenleri ve sonuçlarını öngörebileceklerdir. | | Öğrenciler enflasyon, milli gelir, istihdam, dış ödemeler dengesi gibi temel makroekonomik değişkenleri öğrenmiş olacaklar. |
|
| | | |
|
|
| |