| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:06.01.2023 13:34:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MRE-3211 | Kent Tarihi ve Kent Koruma | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arda Atmaca | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | ardaatmaca@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Tarihi değerlerin, korunması ve devamlılığının sağlanabilmesi için yapılan uygulamalar ve bu uygulamalara konu olan değerlerin tespiti ile koruma bilincini geliştirmek. Teorik olarak öğrencinin mesleği ile ilgi olarak tanımsal bilgiler ile yasal ilkeler doğrultusunda eğitilerek, bilinçsel doğrultulda yeterlilik kazandırılmasıdır. | Dersin İçeriği | Koruma, korunacak değerlerin tanımı ve kapsamı, restorasyon kuramının tarihi gelişim sürecinin incelenmesi, restorasyonda ulusal ve uluslararası kurumlar, restorasyonda uyulması gereken ilkeler, korunması gerekli yapı, yapı grubu yada alanlarda uygulanan koruma işlemleri, restorasyon uygulamalarında doğru-uygun malzeme ve yöntem seçimindeki kriterler, restorasyonda çağdaş teknolojinin kullanılması, projelendirme sürecinde uyulması gerekli esasların incelenmesi ve bu kapsamda alanda yürütülen araştırma - tespit çalışmalarını kapsar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:06.01.2023 13:34:00) | | İlgili temel kavram ve yaklaşımları tanıtma. | | Korumanın gerekliliğini algılatma. | | Yaşadığı çevreye ( ülke, şehir, ilçe, köy...) ait tarihi değerleri tanıtma. | | Araştırma, belgeleme- fotoğraflama ve değerlendirme becerisi kazandırma. | | Mesleki sorumluluk bilinci kazandırma. | | Temel tüzük ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olmak, kavramlar arasında çıkarımlar oluşturabilmek. | | Tarihi ve Kültürel varlıklara ilişkin sorunların tespiti ve yorumlanabilirliği | | Restorasyon kavramının kültür varlıkları üzerindeki etkisinin açıklanabilmesi. |
|
| | | |
|
|
| |