| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:05.01.2023 13:41:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ENR-3103 | Elektrik - Elektronik Ölçme | 2,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | ORHAN ARMAĞAN | Dersin Yardımcıları | -- | Ofis Yeri | Yalvaç Teknik Bilimler MYO | E-Posta | orhanarmagan@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 11:00-1400 | İş Telefonu | -- | Dersin Amacı | Temel elektronik bilgisi kazanma. Ölçmenin temel ilkeleri, ölçme hatalarının çeşitleri ve hesaplanmasını yapabilme. Ölçü aletlerinin çalışma ilkelerini tanıyabilme. Elektrik, elektronik ve mekanik büyüklükleri ölçebilme. Osiloskop ile ölçme yapabilme. | Dersin İçeriği | Direnç renk kodlaması, Kondandatör ve Bobin, Yarıiletken Elemanlar, Anaolog ve sayısal Ölçü Aletleri, Gerilim Ölçmek, Akım Ölçmek, Frekans Ölçmek, Direnç Ölçmek, Yarıiletkenlerin Sağlamlık Kontrolünü Yapmak, Osilaskop. Osilaskop ile Dc ve Ac Gerilim, Periyod ve Frekans Ölçmek. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 40 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.01.2023 13:41:00) | | Ölçmenin temellerini öğrenme, karşılaşacağı fiziksel ve elektriksel problemleri çözebilir. | | Uzunluk, ağırlık, alan, sıcaklık, hız, devir, ivme, akım, gerilim, güç, enerji, frekans ölçümlerini yapabilir.
| | Doğru ölçü aletlerini seçebilme, uygun bağlantıları yapabilme ve ölçü aletlerini kullanabilir.
| | Endüstriyel ölçmeler yapabilme ve ölçü birimlerini birbirine dönüştürebilir.
| | Ölçme sonuçlarında hataları bulabilme ve değerlendirme yapabilir. |
|
| | | |
|
|
| |