| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Çevre Koruma ve Kontrol | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:06.01.2023 10:15:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | CKK-3219 | Gürültü Kirliliği | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | AKSU MEHMET SÜREYYA DEMİRASLAN MYO ÇEVRE KORUMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ ÇEVRE KORUMA VE KONTROL PROGRAMI | E-Posta | meldacanci@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Gürültünün tanımı, gürültü kaynaklarınin incelenmesi, kontrol yöntemleri , önlem teknolojisi,çözümlü örneklerle inceleme ve yönetmeliklerle kıyaslama. | Dersin İçeriği | Temel ses bilgisi ve teorik esaslar. Sesin yayılması ve gürültünün insanlar üzerindeki etkileri. Gürültünün değerlendirilmesi ve yönetmelikler. Gürültü ölçüm sistemleri. Gürültünün kontrolü. Gürültünün haritalandırılması. Gürültünün raporlanması. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:06.01.2023 10:15:00) | | Temel gürültü indekslerini ve hesaplamalarını öğrenme,
| | Gürültünün azaltılmasına yönenlik alınacak tenbirleri ve yapıları öğrenme,
| | İlgili standartlara göre ses gücü düzeyini hesaplayabilme, | | Trafikte (hava,kara,deniz),Sanayide ve İnşaat alanlarında oluşan gürültünün analiz yönetemlerini ve azaltılmasına yönelik tedbirlerini uygulama | | Gürültünün haritalanmasında ve raporlanması için gereken bilgileri tanımlama |
|
| | | |
|
|
| |