| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Aksu Mehmet Süreyya Demiraslan Meslek Yüksekokulu Çevre Koruma ve Kontrol | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | CKK-3115 | İlk Yardım | 2.0 | 0.0 | 0.0 | 2.0 | 3.0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 3-Önder TOMRUK Ziya Öncü | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Acil hasta bakımı 1 dersinde; Birinci Değerlendirme Tekniklerini, İkinci Değerlendirme Tekniklerini Uygulamak ve Tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
| Dersin İçeriği | Hastane Öncesi Acil Bakım, Tanıya Götürücü Bulgular ,Hastanın Değerlendirilmesi, Fizik Muayene, Solunum Sistemi Hastalıkları ve Acilleri, Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Acilleri,Sinir Sistemi Hastalıkları ve Acilleri | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders Seminer
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 2 | Uzmanlık/Alan Dersi | 2 | Destek Dersi | 80 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 5 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 10 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | 1. Birinci Değerlendirme Tekniklerini Uygulamak,
| | 2. Hasta veya Yaralının Birinci Değerlendirmesini Yapmak,
| | 3. İkinci Değerlendirme Tekniklerini Uygulamak,
| | 4. Hasta veya Yaralının İkinci Değerlendirmesini Yapmak,
| | 5. Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek,
| | 6. Solunum Sıkıntısında Acil Bakım Uygulamak,
| | 7. Kardiyo Vasküler Sistem Hastalıklarını Değerlendirmek,
| | 8. Göğüs Ağrısı Olan Hastaya Acil Bakım Uygulamak,
| | 9. Sinir Sistemi Hastalıkları Değerlendirmek
| | 10. Sinir Sistemi Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak. |
|
| | | |
|
|
| |