| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Aksu Mehmet Süreyya Demiraslan Meslek Yüksekokulu Çevre Koruma ve Kontrol | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | CKK-3110 | Katı Atıklar | 3.0 | 0.0 | 0.0 | 3.0 | 3.0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 4-Hüseyin Yazıcı 4-Seda Tözüm | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Katı atık ile ilgili kavramları öğretmek, katı atık bertaraf metotları hakkında bilgi kazandırmak, sürdürülebilir atık yönetimi kapsamında katı atıkların değerlendirilme yöntemlerini öğretmek, katı atıkların kontrolünün yasal dayanağı hakkında bilgi vermek. | Dersin İçeriği | Katı atık nedir? Bertaraf yöntemleri nelerdir? Düzenli ve düzensiz depolama alanları, yakma, kompostlama ve geri kazanım yöntemlerinin incelenmesi, tehlikeli ve zararlı atıklar, tıbbi atıklar, radyoaktif atıkların kaynakları ve bunların bertarafı, konu ile ilgili olarak Türkiye’de yürürlükte olan mevzuatın incelenmesi | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders Staj Teknik Gezi
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | 1. Katı atık konusu ile ilgili temel kavramları bilmek, | | 2. Katı atık bertaraf yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak, | | 3. Katı atıkların kontrolü ile ilgili çalışmalarda veri toplama, değerlendirme ve sayısal çözümleme yapmayı sağlayacak bilgiye sahip olmak, | | 4. Sürdürülebilir kaynak kullanımı, kaynak koruma ve geri dönüşüm/geri kazanım kavramları hakkında bilgi sahibi olmak, | | 5. Kazanılan bilgileri yasal mevzuatlar ile ilişkilendirme yeteneğine sahip olmak. |
|
| | | |
|
|
| |