| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Çevre Koruma ve Kontrol | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.01.2024 13:45:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | CKK-3105 | Çevre Esasları | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Seda TÖZÜM AKGÜL | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Doğal ve yapay çevrede ortaya çıkan çevre sorunlarının ve doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanım gerekliğinin nedenlerinin anlaşılması, çevre politikası oluşturmada izlenecek metotların tanınması, ulusal ve uluslararası çevrecilik akımlarının öğrenilmesi ve çevreye karşı duyarlı bir birey olmanın gereğine motivasyon sağlanması. | Dersin İçeriği | Çevre ile ilgili temel kavramlar, Su çevrimi, dünya ve Türkiye’deki su kaynaklarının durumu, Su kalite parametreleri, İçme sularının arıtılması, Atık sularda bulunan kirleticiler, Evsel atık suların arıtılması, Katı atık kavramı, katı atıkların özellikleri, katı atıkların sınıflandırılması, katı atık kaynakları, katı atıkların bertaraf yöntemleri ile ilgili genel bilgiler, Hava kirliliği ve hava kirleticileri. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:06.01.2023 09:05:00) | | 1. Çevre, çevre kirliliği ve çevre eğitimi gibi çevre ile ilgili temel kavramları ve kapsamını öğrenmek, | | 2. Çevre sorunlarının ortaya çıkışına sebep olan etmenleri öğrenmek, | | 3. Çevre sorunlarına sebep olan etmenlerin ortadan kaldırılmasını veya etkilerinin azaltılmasını sağlayacak uygulamaları/yöntemleri öğrenmek, | | 4. Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum, kuruluşları ve örgütleri tanımak, | | 5. Çevre politikası oluşturmanın ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak, | | 6. Çevresel etkilerin değerlendirilme esaslarını tanımak, | | 7. Doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanım esaslarını öğrenmek, | | 8. Çevreye duyarlı ve çevre bilincine sahip bir birey haline gelmek. |
|
| | | |
|
|
| |