of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
SBS-223
Nesne Tabanlı Programlama I
3.0
0.0
0.0
3.0
3.0
3. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr. Gör. Dr. Recep ÇOLAK
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
Uzaktan Eğitim MYO, Ertokuşbey Derslikleri Doğu Yerleşke
E-Posta
recepcolak@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
Yüzyüze: Çarşamba 10.00-12.00, Perşembe 10.00;
Uzaktan: uzak.isparta.edu.tr, recepcolak@isparta.edu.tr
İş Telefonu
90 (246) 214 70 01
Dersin Amacı
Gerçek dünya problemlerinin bilgisayar ortamında çözülebilmesi için gereken nesne tabanlı programlama tekniğini öğretmek.
Dersin İçeriği
Sınıf üye elemanları. Nesne tabanlı programlama ilkelerini (Encapsulation, Inheritance, Polymorphism) kavramak. Nesneler arası ilişkileri anlamak (is a ilişkisi, has a ilişkisi). UML diyagramları. Tasarım desenlerini kavramak ve gerçek hayat problemlerine uygulayabilmek.
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama
Web Tab. Öğrenme
Soru-cevap yöntemi
Konferans
Gösterim
Büyük grup tartışması
Küçük grup tartışması
Münazara
Beyin fırtınası
Zıt panel tekniği
Çember tekniği
Altı şapkalı düşünme tekniği
Örnek olay yöntemi
Zihin haritası
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi
Benzetim tekniği
Rol Oynama
Drama tekniği
Deney ve laboratuvar
İstasyon tekniği
Akvaryum tekniği
Konuşma halkası tekniği
Görüş geliştirme tekniği
Balık kılçığı tekniği
Kavram haritaları
Eğitsel oyunlar
Ters-yüz öğrenme
Çokluortam Tasarımı
Mikro öğretim
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
50
Uzmanlık/Alan Dersi
50
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
Nesne tabanlı programlama ilkelerini bilir.
DK2
Gerçek hayat problemlerini çözmek için gereken sınıfları tasarlayabilir.
DK3
Kalıtım ile nesne hiyerarşisi oluşturabilir.
DK4
Sınıflar arası ilişkileri kavrar ve sınıfları birlikte kullanabilir.
DK5
Tasarımını yaptığı sınıfların UML diyagramlarını çizebilir. UML diyagramlarını koda dönüştürebilir.
DK6
Tasarım desenlerinin amacını bilir projelerinde kullanabilir.
DK7
Proje ekibinin parçası olarak ortak proje geliştirebilir.