| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TDS-102 | Tıbbi Dökümantasyon l | 4.0 | 0.0 | 0.0 | 4.0 | 5.0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Dr. Kübra Ağırkaya | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere tıbbi dokümanlarla ilgili temel kavramlar, tıbbi dokümanların tarihsel gelişimi, önemi, çeşitleri, standardizasyonu, gizliliği, saklanması konularında genel bir bilgi sağlayacaktır. | Dersin İçeriği | Giriş ve tıbbi dokümanlarla ilgili temel tanım ve kavramlar, tıbbi dokümanların tarihsel gelişimi, tıbbi dokümanların önemi, tıbbi dokümanlarda mülkiyet ve gizlilik, tıbbi dokümanların mahkemelerde delil olarak kullanılması, tıbbi dokümanlarda sorumluluk, tıbbi dokümanların çeşitleri ve standardizasyonu, hasta dosyalarının kapsamı ve düzenlemesi, sağlık kayıt sisteminin kurulması | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders Okuma Ödev
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 40 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | Tıbbi dokümantasyon faaliyetlerinde sekreterin yeri ve önemini kavramak | | Tıbbi doküman ve dokümantasyon faaliyetlerinde planlama ve organizasyonda uyulması gereken ilkeleri öğrenmek | | Öğrencinin, tıbbi dokümantasyonla ilgili temel kavram ve tarihçeyi açıklayabilmesi | | Öğrencinin, hasta dosyalarının önemi, kullanıldığı alanlar ve kapsama ve düzenlenmesini anlatabilmesi | | Öğrencinin, sağlık kurumlarında enformasyon ve otomasyon sistemlerini açıklayabilmesi |
|
| | | |
|
|
| |