| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Kozmetik Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:22.02.2024 01:21:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | KZT-3203 | Kozmetik Laboratuvarı | 2,0 | 0,0 | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. İkbal Demet Nane | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | TBMYO A blok | E-Posta | ikbalnane@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 02462116916 | Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere kimya alanındaki temel kavramları ve deneyimleri kazandırmayı amaçlayan kapsamlı bir program sunmaktadır. İlk olarak, çözeltiler ve derişim türleri gibi temel kavramlar ele alınarak, öğrencilere kimyasal süreçlerde çözelti oluşumunu anlama yeteneği kazandırılır. Daha sonra, çeşitli derişimlerde çözelti hazırlama süreçleri öğretilir. Asitler ve bazlar arasındaki reaksiyonları anlamak ve dengeli asit-baz çözeltileri hazırlama becerisi geliştirilir. pH kavramı ve asit-baz titrasyonları sırasında kullanılan indikatörler hakkında bilgi sağlanır. Tampon çözeltilerinin önemi vurgulanarak, pH düzenlemelerinde kullanılabilme yeteneği kazandırılır. Ayrıca, belirli katyonların ve anyonların sistematik analizini yapma becerisi öğretilir. Sıcaklığın kimyasal reaksiyon hızları üzerindeki etkileri incelenir ve kontrol edilme becerisi kazandırılır. Gazların yoğunluklarını ve formül kütlelerini hesaplayabilme yeteneği öğretilir. Pratik uygulamalara odaklanarak, sabun eldesi ve su buharı distilasyonu gibi deneyimlerle öğrencilere gerçek dünya uygulamalarını deneyimleme fırsatı sunulur. Problem çözme becerileri vurgulanır ve öğrenciler, öğrendikleri konuları pekiştirmek amacıyla konu tekrarı yaparlar. Bu şekilde, öğrencilere hem teorik bilgi hem de pratik deneyimlerle zenginleştirilmiş bir kimya eğitimi sunulur.
| Dersin İçeriği | Çözeltiler Hakkında Genel Bilgi ve Derişim Çeşitleri, Çözelti Hazırlama, Asit-Baz Çözeltilerinin Hazırlanması ve Ayarlanması, pH Kavramı ve İndikatörler Asit-Baz Titrasyonu, Tampon Çözeltiler, Bazı Katyonların Sistematik Analizi, Bazı Anyonların Sistematik Analizi, Sıcaklığın Reaksiyon Hızına Etkisi, Gazların Yoğunluklarının ve Formül Kütlelerinin Hesaplanması, Sabun Eldesi, Su Buharı Destilasyonu,Problem Çözümü ve Konu tekrarı. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 40 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 10 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:10.11.2023 11:05:00) | | Öğrenciler, çeşitli çözeltilerle ilgili temel kavramları anlayarak, kozmetik formülasyon süreçlerinde kullanılan derişim türleri hakkında bilgi edinecekler. | | Kozmetik ürün formülasyonlarında kullanılacak çözeltilerin doğru şekilde hazırlanması konusunda öğrencilere pratik beceriler kazandırmak. | | Asit-baz çözeltilerinin kozmetik ürün formülasyonlarında nasıl kullanılacağını anlatarak, öğrencilere bu çözeltileri hazırlama ve ayarlama becerisi kazandırmak. | | pH kavramını kozmetikteki önemine vurgu yaparak, asit-baz titrasyonları sırasında kullanılan indikatörlerin seçimi ve kullanımı konusunda öğrencilere bilgi sağlamak. | | Öğrencilere tampon çözeltilerinin kozmetik ürün stabilitesindeki rolünü anlatmak ve bu çözeltileri nasıl hazırlayacaklarını öğretmek. | | Belirli katyonların sistematik analizi konusunda öğrencilere bilgi vererek, kozmetik ürünlerde kullanılan katyonları tanıma ve ayırma yetenekleri kazandırmak. | | Belirli anyonların sistematik analizi konusunda öğrencilere bilgi vererek, kozmetik ürünlerde kullanılan anyonları tanıma ve ayırma yetenekleri kazandırmak. | | Sıcaklığın kozmetik ürünlerdeki reaksiyon hızları üzerindeki etkilerini inceleyerek, bu faktörün ürün performansına olan etkisi konusunda öğrencilere anlayış kazandırmak. | | Gazların kozmetik endüstrisindeki kullanımına odaklanarak, yoğunluk ve formül kütlelerinin hesaplanması becerilerini öğrencilere kazandırmak. | | Sabun eldesi ve su buharı distilasyonu gibi temel kozmetik üretim tekniklerini öğreterek, öğrencilere pratik uygulama deneyimi sağlamak ve bu işlemleri nasıl yöneteceklerini öğretmek. |
|
| | | |
|
|
| |