| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Kozmetik Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:22.02.2024 01:08:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | KZT-3108 | Kozmetik Bilimine Giriş II | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | 105 nolu sınıf | E-Posta | ikbalnane@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 02462146916 | Dersin Amacı | Kozmetik bilimine giriş 2 dersinin amacı, kozmetik bileşenlerin kimyasal yapılarını ve etkileşimlerini anlamak için temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, kozmetik ürünlerin formülasyonu ve işlevlerinin anlaşılması için gerekli olan kavramları kapsar. Öğrenciler, kozmetik bileşenlerin stabilitesi, reaktivitesi, toksisitesi ve biyolojik aktivitesi gibi konuları ele alarak, kozmetik endüstrisinde kullanılan bileşenlerin özelliklerini ve fonksiyonlarını anlamayı öğreneceklerdir. Ayrıca, bu ders, öğrencilerin kozmetik ürünlerin formülasyonlarını geliştirme ve iyileştirme konusunda pratik bilgi ve beceriler kazanmalarına yardımcı olacaktır. | Dersin İçeriği | Ağız sorunları ve ağız bakım ürünleri, Plak, diş taşı ve çürük oluşumu, Ağız kokusunun sebepleri. Hijyen ve temizlik arasındaki farklar, Sanitasyon, mikrobiyolojik kirlilik kaynakları. Kozmetik ürünlerinin mikrobiyolojik risk sınıflandırılması, Parfümler, Koku'nun kozmetikteki önemi. Kokunun mekanizması. Adaptasyon ve hatırlama, Parfüm hammaddelerinin sınıflandırılması. Aromatik kimyasallar, Kimyasal Koruyucular ve yüzey aktif maddeler, İyi Üretim ve Kontrol Uygulamaları, Aerosoller, Modern kozmetikte taşıyıcı sistemler, Emülsiyon sistemler. Veziküler sistemler, Partiküler sistemler, Moleküler sistem | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:10.11.2023 12:45:00) | | Kozmetik sektöründe ağız bakım ürünlerinin formülasyonu ve geliştirilmesinde temel bilgileri sağlayarak, öğrencilere bu özel ürün kategorisinde uzmanlık kazandırmayı hedefler. | | ozmetik ürünler içinde diş sağlığına yönelik ürünlerin yer alması nedeniyle, diş sağlığı ile ilgili problemleri anlama ve çözme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. | | Kozmetik ürünler içinde ağız kokusunu kontrol eden ürünlerin yer alması, öğrencilere bu alandaki spesifik bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. | | Kozmetik ürünlerin üretim süreçlerinde hijyen ve temizlik standartlarını anlamak, ürün kalitesini ve güvenliğini artırmayı hedefler. | | Kozmetik ürünlerin mikrobiyolojik risklerini değerlendirme ve kontrol etme becerilerini artırarak, öğrencilere güvenli ürün formülasyonu ve üretimini sağlama yeteneği kazandırmayı amaçlar. | | Kozmetik ürünlerde kullanılan parfüm ve koku bileşenlerinin özelliklerini anlama, ürünlerde estetik ve duyusal deneyimi optimize etme konularında öğrencilere bilgi sağlamayı amaçlar. | | Kozmetik ürünlerde kullanılan parfüm hammaddelerini tanıma ve sınıflandırma, öğrencilere parfüm formülasyonları üzerine uzmanlık kazandırmayı hedefler. | | Kozmetik ürünlerde kullanılan aromatik kimyasalların ve koruyucu maddelerin etkileşimlerini anlamak, ürün formülasyonlarını optimize etme konusunda öğrencilere beceri kazandırmayı amaçlar. | | İyi Üretim ve Kontrol Uygulamalarını anlama, kozmetik ürünlerin standartlara uygun üretimini sağlama becerisi kazandırmayı hedefler. | | Kozmetik ürünlerin taşıyıcı sistemlerini, emülsiyon sistemlerini ve diğer dağıtım sistemlerini anlamak, öğrencilere ürün formülasyonlarında çeşitli taşıyıcı sistemlerin nasıl kullanılacağını öğretmeyi amaçlar. |
|
| | | |
|
|
| |