| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:07.03.2024 22:53:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ISG-3166 | Çevre Koruma | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Ahmet Karahan | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Çevre mühendisliğinde önemli olan mikroorganizmaların tanımlanması. Bu mikroorganizmaların arıtma prosesleri ve insan sağlığı için öneminin vurgulanması. | Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların çoğalma sürecini etkileyen faktörler. Enzimlerin rolü ve koenzimler. Mikroorganizmaların metabolik faaliyetlerine göre sınıflandırılması. Biyolojik arıtma süreçlerinde etkin ve önemli mikroorganizma türleri. Aerobik ve anaerobik arıtma süreçlerinde dekompozisyon. Doğada azot, sülfür, karbon, fosfor döngüleri. Suların bakteriyolojik analizi. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:13.03.2024 12:36:00) | | Çevre, çevre kirliliği ve çevre eğitimi gibi çevre ile ilgili temel kavramları ve kapsamını öğrenmek, | | Çevre sorunlarının ortaya çıkışına sebep olan etmenleri öğrenmek, | | Çevre sorunlarına sebep olan etmenlerin ortadan kaldırılmasını veya etkilerinin azaltılmasını sağlayacak uygulamaları/yöntemleri öğrenmek, | | Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum, kuruluşları ve örgütleri tanımak, | | Çevre politikası oluşturmanın ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak, | | Çevreye duyarlı ve çevre bilincine sahip bir birey haline gelmek. |
|
| | | |
|
|
| |