| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:07.03.2024 22:52:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ISG-3111 | Kimyasal Risk Unsurları | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Ahmet KARAHAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İş yerindeki sağlığa zararlı kimyasal risk etmenleri hakkında temel bilgi kazandırmak. İş yerindeki sağlığı ve güvenliği olumsuz etkileyen kimyasal risk etmenlerine karşı alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini öğrenmelerini sağlamak. | Dersin İçeriği | Malzeme Güvenlik Bilgi Formları (MSDS). Kimyasalların üretimi, taşınması, depolanması ve kontrolüKimyasalların üretiminde süreç kontrolü ve algılama donanımları. Kimyasalların isimlendirilmesi, etiketlenmesi ve sınıflandırılması. Kanserojen, mutajen ve toksik maddeler. Parlayıcı, patlayıcı, tehlikeli ve zararlı kimyasal maddeler. Patlamadan korunma dokümanı ve patlayıcı ortamlarda kullanılacak makine ve teçhizat. Asbest ve diğer lifli kimyasal maddeler. İlgili mevzuat. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 20 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:13.03.2024 12:20:00) | | Tehlikeli Kimyasalların Sınıflandırılmasının öğrenilmesinin sağlanması | | Tehlikeli Kimyasalların Sınıflandırılmasının öğrenilmesinin sağlanması | | Günlük Yaşamda Karşılaşılabilecek Tehlikeli Kimyasallar, | | Tehlikeli Kimyasalların Sınıflandırılmasının öğrenilmesinin sağlanması | | Günlük Yaşamda Karşılaşılabilecek Tehlikeli Kimyasalların tanınması |
|
| | | |
|
|
| |