| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Senirkent Meslek Yüksekokulu Optisyenlik | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.03.2024 16:29:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | OPT-3253 | İş Güvenliği ve Sağlığı | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Tamer TOKGÖZ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İnşaat uygulamalarında iş güvenliği ile ilgili teknik ve hukuki bilgilerin kavranması. İş güvenli ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma, İş güvenliğinin önemini kavrama, İş güvenliği mevzuatı ile ilgili bilgiye sahip olma, İnşaat işlerinde oluşabilen iş kazası türlerini öğrenme, İnşaat işlerinde oluşabilen iş kazası nedenlerini öğrenme, İnşaat işlerinde iş kazalarının önlenmesi için gerekli önlemleri alabilme, İş kazalarında basit acil müdahaleleri yapabilme, | Dersin İçeriği | İş güvenliği ile ilgili genel bilgiler,inşaat sektöründeki iş güvenliği ile ilgili teknik ve hukuki uygulamalar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 100 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:13.03.2024 18:47:00) | | İş sağlığı ve güvenliği kavramlarını bilir, amacını ve önemini açıklar | | Ergonomik risk etmenlerini bilir | | Tehlike ve risk kavramlarını bilir | | İş güvenliği açısından risk analizi yapar ve önerilerde bulunur | | Çalışma yerinde gerekli sağlık ve güvenlik tedbirlerini alır | | İş kazası ve meslek hastalıklarının sebeplerini bilir ve gerekli önlemleri alır |
|
| | | |
|
|
| |