| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 16:20:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | UTH-3105 | İstatistik | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Ögr. Gör. Merve IŞIK | Dersin Yardımcıları | Yok | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Mühendislik biliminde yaygın biçimde kullanılan istatistik biliminin tanıtılması, yapı eğitimi öğrencilerinin eğitim-öğretim yıllarında ve mesleki yaşamlarında yapacakları çalışmaların derlenmesinde ve değerlendirilmesinde yardımcı olacak istatistiksel yaklaşımların öğretilmesi ve LES, KPSS gibi sınavlarda çıkabilecek olası sorulara yanıt verebilmelerinin sağlanması | Dersin İçeriği | İstatistiğin tanımı, veri, değişken, örnek, parametre, populasyon vb. temel kavramlar, frekans dağılımları ve tabloları, şekil ve grafikler, aritmetik ortalama, tartılı ortalama, geometrik ortalama, harmonik ortalama, mod, medyan vb. yer ve dağılış ölçüleri, varyans, standart sapma, varyasyon katsayısı vb. dağılış ölçüleri, çarpıklık ve basıklık ölçüleri, ihtimaller, permütasyon, kombinasyon, populasyon ve örnek dağılışları | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:14.01.2024 13:18:00) | | İstatistik biliminin temel kavramlarını, ilke ve tekniklerini bilmek, | | amacı ve önemini anlamak, farklı konulardan verileri tanımlamak, | | özetleme ve görsel olarak açıklamak, uygun yöntemlerle verileri analiz etmek, | | verileri uygun çizelge ve şekillerle oluşturmak | | verilen örnek uygulamaları değerlendirebilmek. |
|
| | | |
|
|
| |