of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.02.2021 13:07:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
FOK-3111
Görüntü Düzenlemesi
3,0
0,0
1,0
3,5
4,0
1. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
4-M.Fatih Ecevit
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Dersin amacı: Video ve fotoğraflar üzerinde görsel düzenleme yapabilmesinin sağlanmasına yönelik olarak çeşitli fotoğraf ve video işleme programlarının teorik ve uygulamalı olarak öğreciler tarafından kullanımının öğretilmesi. Bununla beraber görsel düzenlemede görsel estetiğin çalışmalarda uygulanabilir bir hale getirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, farklı dijital video ve resim işleme programlarını bir arada uyumlu olarak kullanması sağlanmaktadır. Aynı zamanda, farklı dosyaların uyumlu hale getirerek bir bütün içerisinde görsel düzenemeler yapabilmesi sağlanır. Bununla beraber görsel düzenlemede görsel estetiğin çalışmalarda uygulanabilir bir hale getirilmesi amaçlanmıştır.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
60
Uzmanlık/Alan Dersi
40
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.12.2019 10:36:00)
DK1
1. Dijital görsellerin çekimini yapabilir düzeye getirilmesi hedeflenmiştir.
DK2
2. Video kurgu programlarını ileri düzeyde kullanabilmesi öngörülmüştür.
DK3
3. Görselleri katmanlar oluşturarak düzenleyebilmesinin sağlanması hedeflenmiştir.
DK4
4. Dijital video formatlarını bilmesi hedeflenmektedir.
DK5
5. Fotoğraf, video ve diğer grafiklerin etkili kullanımını yapabilmesi ve bu materyalleri doğru bir biçimde görsel kurallara uygun kullanabilmesi hedeflenmiştir.