| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Fotoğrafçılık ve Kameramanlık | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.02.2021 13:07:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | FOK-3111 | Görüntü Düzenlemesi | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 4-M.Fatih Ecevit | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Dersin amacı: Video ve fotoğraflar üzerinde görsel düzenleme yapabilmesinin sağlanmasına yönelik olarak çeşitli fotoğraf ve video işleme programlarının teorik ve uygulamalı olarak öğreciler tarafından kullanımının öğretilmesi. Bununla beraber görsel düzenlemede görsel estetiğin çalışmalarda uygulanabilir bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. | Dersin İçeriği | Ders kapsamında, farklı dijital video ve resim işleme programlarını bir arada uyumlu olarak kullanması sağlanmaktadır. Aynı zamanda, farklı dosyaların uyumlu hale getirerek bir bütün içerisinde görsel düzenemeler yapabilmesi sağlanır. Bununla beraber görsel düzenlemede görsel estetiğin çalışmalarda uygulanabilir bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 40 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.12.2019 10:36:00) | | 1. Dijital görsellerin çekimini yapabilir düzeye getirilmesi hedeflenmiştir. | | 2. Video kurgu programlarını ileri düzeyde kullanabilmesi öngörülmüştür. | | 3. Görselleri katmanlar oluşturarak düzenleyebilmesinin sağlanması hedeflenmiştir. | | 4. Dijital video formatlarını bilmesi hedeflenmektedir. | | 5. Fotoğraf, video ve diğer grafiklerin etkili kullanımını yapabilmesi ve bu materyalleri doğru bir biçimde görsel kurallara uygun kullanabilmesi hedeflenmiştir. |
|
| | | |
|
|
| |