| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Yapı Denetimi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:06.01.2023 00:14:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YAP-3158 | Yapı Bilgisi | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; bina yapıları sınıflandırma, bina tasarımında insan ve eşya ölçüleri, eşyaların şekil ve boyutları, mekânları yönlendirme, boyutlandırma, ilişkilendirme, aydınlatma ve iklimlendirme, bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar ile bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özelliklerine ilişkin bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. | Dersin İçeriği | Bina sınıflandırılması, bina tasarımında insan ve eşya ölçülerinin önemi, eşyaların şekil ve boyutları, bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler, mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımlar, bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar, bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özellikleri. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:09.04.2024 17:30:00) | | 1. Bina yapılarını sınıflandırabilir. | | 2. Bina tasarımında kullanılan insan ve eşya boyutlarını açıklayabilir. | | 3. Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgileri açıklayabilir. | | 4. Mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımları açıklayabilir. | | 5. Öğrenciler yapı sistemlerini tanımlayabilir. |
|
| | | |
|
|
| |