| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Yapı Denetimi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:05.02.2021 15:13:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | YAP-3107 | Mesleki Uygulamalar | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 5,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. M. Emin ÖZTAŞ
| Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; yapı ve yapıların sınıflandırılması, zemin çeşitleri ve zemin etüdlerini öğrenme, yapı elemanları hakkında genel bilgiye sahip olma şeklinde sıralanabilir. | Dersin İçeriği | Binaların sınıflandırılması,zemin çeşitleri ve etüdleri,aplikasyon,kazı ve tahkim işleri, temeller, duvarlar,bacalar, çatılar, sıvalar ve badanalar, izalasyon, dilatasyon derzleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:08.02.2021 14:54:00) | | Yapı ve yapı elemanları hakkında genel bilgiye sahibi olma | | Yapıyı oluşturan bileşenlerin ve elemanların temel ilkelerini seçme, entegre edebilme ve tasarlama becerisi kazanır. | | Malzeme-taşıyıcı sistem ilişkisini kurabilir, taşıyıcı sistemdeki problemleri tespit ederek malzemeye bağlı öneriler oluşturabilir. | | Yapısal sorunlara çözüm bulabilme, malzemeye bağlı edinimlerini geliştirerek alternatif sunabilme becerisi kazanır. | | Taşıyıcı sisteme karar verebilmenin de tasarımın bir parçası olduğunu kavrar ve bu aşamada diğer disiplinlerle ilişki kurabilme becerisi edinir. | | Yöresel yapım sistemlerini ve çağdaş yapım sistemlerini entegre edebilir ve gelecekteki yapım sistemlerine karar verebilme becerisi edinir. |
|
| | | |
|
|
| |